Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Kagia – VVZwammerdam: 4 – 1

VVZwammerdam heeft in Lisserbroek een tentamen voor rechtstreeks behoud in de 3e klasse verloren, maar daarmee nog niet het examen. De 6-puntenwedstrijd tegen Kagia ging kansloos verloren, maar er zijn nog steeds genoeg wedstrijdpunten te behalen (15) uit de resterende wedstrijden om rechtstreekse degradatie en/of nacompetitie te ontlopen.

Vandaag ging VVZwammerdam ten onder door een gebrek aan zelfvertrouwen en onvermogen om de wedstrijdomstandigheden meer naar zijn hand te zetten. Een kwartier lang was VVZwamerdam zelfs de betere ploeg, maar in minuut 18 sloeg Kagia toe over de kwetsbare linkervleugel van VVZwammerdam: 1 – 0. In het tweede kwartier kreeg Kagia nog twee kansen en moest doelman Emiel Samsom handelend optreden. Naar de rust toe bleef VVZwammerdam de onderliggende partij en pruttelde alleen tegen met twee kansen met het verkeerde been voor Lars Kremer en Koen Woudenberg. Iets meer oefenen op het verkeerde been zou geen kwaad kunnen.

Na rust ging het helemaal fout. In de opstelling en de wedstrijdopvatting veranderde er niets en de 2 – 0 en de 3 – 0 waren in de 52e en 56e minuut waren een logisch gevolg. In de 73e minuut pas kreeg VVZwammerdam een kans door Daniel van Leeuwen. Hij kreeg toen eindelijk een bespeelbare bal, maar helaas ging het schot naast. In de 78e minuut en de 80e minuut miste Kagia opgelegde kansen. Tussendoor scoorde Daniel van Leeuwen (met links, dat wel) de 3 – 1 in de 79e minuut. In de 86e minuut scoorde Kagia de 4 – 1.

Door de resultaten van dit speelweekend is VVZwammerdam terechtgekomen op een promotie-degradatieplaats met twee ploegen nog net onder zich. Volgende week komt VVKoudekerk op bezoek. Normaal gesproken een fifty-fifty kans op winst.