VVZwammerdam – Lugdunum 2-3

Lugdunum liet zien waarom de ploeg de 1ste periode heeft gewonnen en VVZwammerdam liet zien, in een sportieve wedstrijd, dat het een ploeg is waar nog volop rek in zit. De eerlijkheid gebied dat het vizier van de spitsen van Lugdunum niet 100% op scherp stond, maar als er uiteindelijk een 3-3 op elektronisch scorebord had gestaan tegen deze potentiele kampioensploeg was dat niet vreemd geweest.
20161105 35 VVZ Lugdunum 2 3 Kopie

In een hoog tempo speelde Lugdunum in het begin onze ploeg van de natuurgrasmat, desalniettemin kreeg Damme de beste kansen en had een 2-0 voorsprong ook niet misstaan na 20 minuten spelen. Maar de eerste de beste echt goed uitgespeelde van Lugdunum in de 23e ste minuut werd uitstekend door de linksbuiten (Adam Atif) langs Emiel Samson binnen geschoten. VVZ stond daarna permanent onder druk, kon de bal vaak niet goed in de ploeg houden, maar onze jonge jongens werkten zich een slag in het rond. En die enkele gerichte counter bleek levensgevaarlijk. Een terechte 0-1 met de rust.
Na rust min of meer een zelfde wedstrijdbeeld en daarom kun je rustig zeggen dat weer na ruim 25 minuten in de tweede helft de 0-2 stand te verwachten was. Toen Nick van den Berg binnen drie minuten daarna ook nog de mooiste (eigen) goal van de middag maakte (0-3) leek de wedstrijd een kwartier voor tijd een gelopen race voor Lugdunum. De Leidse ploeg had ondertussen de ervaren oud-international Tim de Cler in de gelederen gebracht om de achterin de deur op slot te houden.
Maar binnen 1 minuut maakte de uiterst slimme spits Bryan van Delft alweer de 1-3 en met in de laatste tien minuten Koen Woudenberg en Donny van der Neut in de ploeg met opportunistische intenties kwam inderdaad de anschluss treffer in de 90ste minuut van de voet van Justin Bons. Het werden nog vijf hete minuten (ook voor Tim) in de blessuretijd. Maar helaas, … het mocht niet lukken. We zakken maar zo weer even van de 6e naar de 9e plaats.
Conclusies? Lugdunum is beste ploeg tegen wie we tot dusver hebben gespeeld. Alleen als onze spelers tegelijk een topdag hebben kun je van deze ploeg winnen en dat was vandaag zeker niet zo. Een paar van onze spelers moeten maar eens met Kenny Blanken naar de sportschool op zoek naar spierversterkers. 😉 Volgende week uit tegen WDS uit. Altijd leuk, dan hebben we de nummers 1 (Lugdunum), 2 (Koudekerk) en 3 (WDS) maar alvast gehad en weten we letterlijk waar we staan. O ja, … de scheids was uitstekend en kon het met een enkele gele kaart voor Toine Kremer af en voor de neutrale toeschouwer was het genieten van twee (vaak) goed voetballende ploegen.
Opsteling: Emiel Samsom, Gerald van Asselt, Jan van Dorp (Ruben de Bruin), Nick van den Berg (Donny van der Neut), Ole Jansze, Kenny Blanken, Toine Kremer, Sander Schmand, Mitchell Bons, Bryan van Delft (Koen Woudenberg) en Justin Bons.