TAVV – VVZwammerdam 2-1

Een wedstrijd in Ter Aar die in het teken kwam te staan van botsing tussen onze spits Jim van Vliet en de doelman van TAVV. Jim moest gewisseld worden en na het bezoek aan de HAP bleek dat hij in ieder geval er een hersenschudding aan heeft overgehouden, andere niet ondenkbare gevolgen zullen nog in de loop van de komende week moeten blijken. Studio Alphen zou de wedstrijd filmen, maar helaas de cameraman was ziek. We zullen het moeten doen met een foto van het ongeval.

• Lees ook het verslag van LeidenAmateurVoetbal inclusief daaronder de eerlijke reactie van de scheidsrechter: klik hier
  • Beluister via Studio Alphen de interviews van Cees van Leeuwen met trainer Erwin van der Zee en aanvoerder Lars Kremer: klik hier

Jim van Vliet krijgt hier een fikse beuk van de doelman van TAVV

VVZwammerdam was ongeveer vijf kwartier de bovenliggende partij, kreeg twee strafschoppen mee en er werd een doelpunt afgekeurd drie minuten na rust. Een strafschop missen is natuurlijk sowieso niet handig en een terecht of onterecht afgekeurd doelpunt wegens buitenspel kan altijd gebeuren op ons niveau. We moeten het immers doen zonder VAR als finale check. Damme scoorde in de 55e minuut (Justin Bons uit een strafschop) en TAVV scoorde in de 67ste en 77ste minuut. Koen miste zijn strafschop in de 26ste minuut. En de botsing tussen Jim en de doelman was al in de 7e minuut van de eerste helft.

Damme in het zwarte uit-tenue had voortdurend een veldoverwicht en het beste van het spel, maar de hoofdrol van de middag was weggelegd voor de boomlange doelman van TAVV. Hij sperde niet alleen Jim de weg; daarnaast had hij een 5-8-tal uitstekende reddingen. Hij werd door talrijke spelers van ‘de zwarten’ getest, maar hij had steeds een adequaat antwoord. Het was om moedeloos van te worden als je je zelf niet weet te belonen en dan scoorde TAVV wel min of meer uit het niets twee keer binnen tien minuten. Pijnlijk als je beter bent en een overwicht hebt en ontzettend fijn dat je als ‘underdog’ deze middag toch met de 3 punten de eigen kleedkamer in kunt gaan. Uitblinker van de middag was, naast de doelman van TAVV, ongetwijfeld onze linksbuiten Justin Bons. Een handenbinder tot en met en hij schoot op zelfverzekerde wijze de 2e strafschop binnen. ‘Laat het maar aan mij over’, leek hij tegen aanvoerder Lars Kremer te zeggen. ‘Komt goed!’

Misschien is het ook wel goed even te kijken naar wat er deze zaterdagmiddag nog meer gebeurde: de nummers 13 (Docos) en 14 (Zevenhoven) wonnen hun wedstrijd tegen respectievelijk ASC en ESTO. De nummers 1 (Aarlanderveen) en 2 (BSC’68) verloren van RVC’33 (Jack Harmsen) en (RKDES). Kortom, de toch al interessante 3e Klasse A schoof in elkaar. Wij staan momenteel op plek nummer zeven, slechts 5 punten af van de nummer 1 (Aarlanderveen) en vijf punten af van de nummer 12 (DoCos). Komende week gaan onze mannen naar BSC’68. De grootste club van Benthuizen. En TAVV mag als nummer 5 naar koploper Aarlanderveen. Het wordt weer moeilijk kiezen voor Studio Alphen. 😉 Volgende week zijn we halverwege deze competitie 2023/2024.