VVZwammerdam laat Floreant ontsnappen in laatste seconde

Een sterker VVZwammerdam heeft Floreant in de slotseconde (95e minuut) laten ontsnappen. Bij de stand van 2-1 mocht Floreant nog een vrije trap voor doel gooien, een van de schaarse kansen van de Boskopers in de tweede helft. In een wel-of-niet buitenspel situatie werd de bal binnengeschoten. We zullen het zien in de tv-samenvatting.  In de verlenging kwam Floreant terug in de wedstrijd en scoorde 10 minuten voor tijd de winnende treffer. Terwijl het Zwammerdamteam binnen de lijnen niet tot winst kon komen, was het 15-koppig vrijwilligersteam die de wedstrijd begeleidde wel de grote winnaar. Soepel werd het 300-koppig publiek bediend op een zonnige middag zodat ook de penningmeester ongetwijfeld in zijn handen kan wrijven. Opgetrommelde parkeerwachten, debuterend entreeteam, ongewone scheidsrechtersbegeleiding, deels geïmproviseerd barteam, geroutineerde bestuursdienst en een ordedienst van gemengd Dams en half-Boskoops bloed schakelden moeiteloos van de ene taak naar de andere. Zowel het voetbalteam, de begeleiding, het vrijwilligersteam en het bestuur verdienen een stevig compliment voor wat dit seizoen en zeker in de slotwedstrijd is neergezet.

Knock-out fase in beeld

• Verslag Gouwe Koerier
  • Verslag AD
  • Verslag Studio Alphen
  • Verslag Leiden Amateur Voetbal
  • Verslag op de website van Floreant
  • Beeldverslag op Facebook (Zie @meerdaneenvereniging)
  • Links boven deze pagina het Twitter-verslag
    De wedstrijd zelf begon, als wel vaker dit seizoen, met een snelle tegentreffer. In de 8e minuut was het al raak: 0-1. In de 11e minuut kon VVZwammerdam langszij komen, maar Koen Woudenberg miste (voor de eerste maal in zijn loopbaan) een penalty. Twee minuten later revancheerde Koen zich met een prachtige pass op Ruben de Bruin die onberispelijk afwerkte: 1-1. Daarna ontspon zich een gelijkopgaande wedstrijd met meer balbezit voor VVZwammerdam.
    Na rust bouwde VVZwammerdam dit overwicht uit en scoorde met een wonderschone aanval via Koen Woudenberg. Daarna liet VVZwammerdam na om uit een viertal kansen een derde goal te scoren. Floreant zou daarmee zeker zijn gevloerd omdat de Boskopers geen weerwerk konden leveren. Tot de laatste seconde van de reguliere speeltijd. Een onnodige overtreding leverde Floreant een vrije trap aan de zijkant op, 40 meter van het doel. De bal ging naar de tweede paal en werd ingeschoten naar de verste paal. Daar stond een niet geheel verdwaalde Floreant-speler die maar in hoefde te tikken.
    In de verlenging was de kaars uit bij VVZwammerdam en de invallers konden het verschil ook niet meer maken. Floreant deed verrassenderwijs wat het de tweede helft niet had getoond. De gespaarde krachten werden aangesproken en zowaar scoorde het. Volgende week speelt Floreant tegen FC Oegstgeest. We weten dan misschien al of we Floreant volgende seizoen tegen gaan komen in de 4e klasse. Wedstrijden om nu al naar uit te zien.