Sv Loosdrecht – VVZwammerdam 4-2

Afgelopen zaterdag stond de 2e oefenwedstrijd op het programma voor Zwammerdam. Net zoals vorige week, werd er ook deze zaterdag gespeeld tegen een ploeg uit de 2e klasse, wel te weten SV Loosdrecht. Bij Zwammerdam ontbraken er deze week een aantal spelers; Kevin Bergshoeff (werk), Ruben en Thom de Bruin (weekend weg) en Toine Kremer en Justin Bons zijn nog herstellende van een blessure.

Alle andere foto’s staan op onze Facebook-pagina (met dank aan Diana Jansen)

VVZwammerdam begon, in vergelijking met vorige week, erg zwak aan de wedstrijd. Bij elk duel waren de Dammenaren een stap te laat en ook wisten zij weinig tot geen 2e ballen te veroveren. Loosdrecht, spelende met een dynamisch middenveld, wist al snel de voorsprong te nemen in de wedstrijd. In de 5e minuut was het dan ook Loosdrecht die met een fraaie stift over onze keeper Kelvin de stand op 1-0 zette. In de eerste 25 minuten wist Zwammerdam geen grip te krijgen op het middenveld. In de 14e minuut was het een solo actie van de middenvelder van Loosdrecht, welke zorgde voor de 2-0. Na de 2-0 liet Zwammerdam zich wat meer zien op het middenveld en begonnen zij beter te voetballen. Dit resulteerde al snel in de 2-1, welke tot stand kwam door Mitchell Bons. Vooraf aan deze goal ging een goede lange bal van Gerald, welke door Sander Schmand werd teruggelegd op goalmaker Bons, die de bal fraai in de rechter bovenhoek krulde. Helaas kon Zwammerdam hier geen vervolg aan geven. Tien minuten voor de rust kreeg Loosdrecht een (makkelijk) gegeven penalty, die door de aanvoerder van Loosdrecht werd ingeschoten. Direct na de aftrap van deze goal was het Zwammerdam dat goed druk zette op de achterhoede van Loosdrecht. Dit zorgde voor balverlies achterin bij Loosdrecht, waarna Daniël van Leeuwen de bal veroverde en hierna Lars in stelling bracht voor het doel. Lars schoot vervolgens de bal in de korte hoek onder de keeper en bracht hiermee het verschil tussen beide ploegen weer naar 1 doelpunt (3-2) . Ondanks dat Zwammerdam steeds beter in het spel kwam, was het wederom weer Loosdrecht dat vrij gemakkelijk door de verdediging kon lopen om zodoende de 4-2 aan te tekenen (tevens ook de ruststand).

Na een vermakelijke 1e helft en wat wissels in de rust, begon Zwammerdam goed aan de 2e helft. Waar het in de 1e helft slap begon, was de ploeg nu direct fel in de duels en won vaak de 2e bal. In de 2e helft ging het spel over en weer, wat resulteerde tot enkele kansen aan beide kanten. De stand veranderde echter niet en bleef steken op de eerder genoemde 4-2. Ondanks het verlies zijn er positieve punten die meegenomen kunnen worden in de voorbereiding voor de komende wedstrijden. Tevens zal de selectie aankomende week nagenoeg compleet zijn, waardoor Rob nog meer mogelijkheden krijgt in het maken van de opstelling.

Voor volgende week staat de eerste KNVB-bekerwedstrijd op het programma. VVZwammerdam zal hiervoor op bezoek gaan bij S.V. Gouda (wedstrijd 14.30 uur).