VVZwammerdam 1 – Lugdunum 1: 5-1

VVZwammerdam 1 heeft deze competitieronde gedaan wat in de lijn van de verwachting lag: winnen van LVV Lugdunum. Omdat de uitslag medebepalend zou zijn voor de eindstand in de 2e periode was de wedstrijd spannend tot het eind. VVZwammerdam zou alleen bij een saldo van 5 doelpunten of meer aanspraak kunnen maken op de 2e periodetitel. Maar dan nog zou Docos moeten verliezen tegen Kagia. Om met het laatste te beginnen: deze wedstrijd werd afgelast. Daardoor is er nog geen enkele beslissing gevallen. Door een 5-1 overwinning tegen Lugdunum heeft VVZwammerdam zich wel de kans op een beslissingswedstrijd om de 2e periode verworven. Verliest Docos een van de komende weken de inhaalwedstrijd tegen Kagia, dan kan VVZwammerdam via een beslissingswedstrijd tegen SEV alsnog periodekampioen worden.

IMG 9360 Kopie
                Pupil vd week Demy Hoogeveen op de foto met Mark Noorlander

De wedstrijd tegen Lugdunum gaf een eenduidig beeld te zien. Gedurende 75 minuten was VVZwammerdam de bovenliggende partij. Met gevarieerd aanvalsspel werd het Lugdunum doel met voortduring bestookt. Uiteindelijk was de effectiviteit van VVZwammerdam erg hoog. Uit 11 kansen werden 5 doelpunten gescoord. Lugdunum scoorde slechts 1 keer uit 5 kansen. Het kansen- en scoreverlooop: 15e minuut: Toine Kremer 1-0. Daarna missen Toine en Jordi de Groot drie kansen bij elkaar. Jordi maakt daarna in de 40e minuut een treffer die ruimte verschafte: 2-0. Nog voor de rust miste Maarten van Riessen een reuzenkans, waarbij tevens off side aan de orde was.

Na rust duurde het even, maar nadat Toine Kremer een mooie kans had gemist, scoorde Mitchell Henkes in de 57e minuut onberispelijk de 3-0. Amper twee minuten later schoof Maarten van Riessen de 4-0 binnen. Direct daarna miste Sander Schmand de kans op 5-0. Die kwam er toch, niet nadat Lugdunum een reuzenkans had verprutst. Maarten van Riessen benutte een penalty feilloos. Lugdunum kwam 10 minuten voor tijd toch nog op 5-1 en schiep zich nog drie volwaardige kansen op 5-2. Aan het eind van deze middag leidde veel rekenwerk tot de conclusie dat VVZwammerdam zich mogelijk nog via een beslissingswedstrijd tot winnaar van de 2e periode kan kronen. Niet misselijk: 20 punten uit de laatste 9 wedstrijden!

IMG 9355 Kopie
                      De teams van Zwammerdam en Lugdunum komen het veld op

IMG 4188 Kopie
                                         Thom de Bruin aan de bal