Koudekerk troeft VVZwammerdam af

VVZwammerdam 1 heeft zichzelf tegen VV Koudekerk geen dienst kunnen bewijzen door punten afhandig te maken van een mededegradatiekandidaat. De ploeg uit Koudekerk liet in het eerste bedrijf zien waarom het laag op de ranglijst staat. Het middenveld en de achterhoede van de rood-wit-blauwen wist zich bij de minste of geringste druk van VVZwammerdam-zijde geen raad. Echter, de Damse leeuwen wilden maar niet brullen en verscholen zich voortdurend op eigen helft. Het gevolg was dat de kwieke Koudekerkse voorhoede zich een reeks van kansen kon scheppen in de eerste twintig minuten. Dat het toen bij 1-0 bleef was een wonder. Na de 1-0 deed Koudekerk het wat rustiger aan, maar VVZwammerdam zette niet echt aan.

20130310 GertJanVerbeek
                                                  Over brullen gesproken

Ook na rust was VVZwammerdam niet in staat enige druk op Koudekerk te zetten waardoor het patroon zich herhaalde, maar nu met wel een aantal benutte kansen van Koudekerk. De teller bleef steken bij 4-0. VVZwammerdam mag zich daarmee nu officieel degradatiekandidaat noemen. Om de laatste 7 wedstrijden beter voor de dag te komen kan het motto van GertJan Verbeek bij AZ misschien erbij worden gehaald (een variant op Go Damme Go). Ook bij AZ zit het vast. Verbeek schetste deze week dat de keuze wat hem betrof ging tussen (1) vluchten, (2) verstarren of (3) vechten. VVZwammerdam van afgelopen zaterdag gaf als team meer tekenen te zien van verstarring dan van vechtlust. En dat is jammer, gebrek aan vechtlust is de beste samenvatting van deze wedstrijd. Kamerik weet nu wat ze verwachten kunnen: brullende leeuwen (toch?).