Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

VVZwammerdam – TAVV 2-4

We voorspelden het al, na iedere belangrijke wedstrijd, wordt de volgende wedstrijd bij ons nog belangrijker. Volgende week nog een kans: minimaal gelijk spelen tegen RKDES uit. Zelden zullen we een wedstrijd hebben gespeeld met 75-80% op de helft van de tegenstander en dan toch met maar liefst  2-4 verliezen.

Prachtig weer, een kort gemaaid grasveld, zon en een gezellig aantal toeschouwers. Uit Ter Aar niet zo heel veel: het zou immers wel goed komen. Twee pupillen van de week (de Van Asseltjes) en die scoorden natuurlijk samen met Papa. Maar 3 minuten later hadden we alweer kunnen scoren. Justin Bons alleen op de doelman af, maar die tikte de bal op miraculeuze wijze over de lat. In 8ste minuut pakte Mark Veerman al geel en de vrije trap leek gelukkig nergens naar. Twee minuten later verslikte Jeroen van Dorp zich in de bal of was het in de tegenstander en is het 0-1. Justin en Koen waren goed op dreef, maar zodra de ploeg in de buurt kwam van het strafschopgebied doofde het vuur tot een waakvlammetje. In de schaarse uitvallen liet TAVV wel zien, wat wij ook steeds probeerde, maar alsmaar niet lukte. Maar desalniettemin was het onderhoudend met o.a. een knal van Lars Kremer in de 26ste minuut onderkant lat er weer uit. Justin die geel kreeg voor praten tegen de scheids. Maar kort samengevat: de eindpass was steeds niet goed genoeg!

Het mooiste moment van de wedstrijd was ongetwijfeld van Justin Bons twee minuten voor rust. Op een vierkante meter in het strafschop passeerde hij vier/vijf man onder applaus van alle toeschouwers, maar stootte toch nog op de goed spelende doelman van TAVV. 0-1 met de rust dus.

Na rust was het binnen een paar minuten 0-2. De scheids liet de grensrechter staan: wel of geen buitenspel, we zullen er nooit meer achterkomen. Binnen het kwartier was het 0-3 door een misverstand achterin. Na een uurtje spelen dus 0-3, … dan wordt het natuurlijk lastig. Alles reserves (vijf stuks) mochten zich daarom lopen, als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks. Met Bryan, Derek, Gerald, Jordi en Nick vanaf de 67ste minuut verder. En de wedstrijd kantelde onmiddellijk. In de 70ste minuut schoot Bryan van den Nieuwendijk zijn eerste binnen en paar minuten later, op aangeven van Jordi de Groot was het 2-3, ook weer door Bryan. We gingen er nog meer even goed voor staan. Zouden de wonderen de wereld nog niet uit zijn? Maar helaas, Martijn Vink liep tegen een tweede gele kaart op en kon vertrekken. Spelers rolden weer om als kegels op een bowlingbaan en voordat je het weet heb dan weer ongeveer 8 minuten blessuretijd. Damme was ook met 10 man nog sterker en dan speel je met steeds meer risico en is er uitval van TAVV (weer geen VAR) en is het 2-4. TAVV uiteraard blij en wij inclusief de thuis-toeschouwers op zijn zachts gezegd erg sacherijnig.

Daarvoor hebben we dan gelukkig een 3e helft als een soort collectieve trauma-nazorg, kunnen we onze wonden likken en moeten we sowieso verder zonder Martijn en Mark (M&M). Dinsdag worden we wakker en dan weten we het: aanstaande zaterdag de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Tegen en bij RKDES. Er waren acht lichtpuntjes: Gerald, zijn twee jongens, de andere vier invallers en die geweldige actie van Justin vlak voor rust. Hij kreeg ineens de geest en dat met Pinksteren.

NB: mijn vrouw zegt wel eens dat ik soms kijk met een blik dat ik niet tot vijf kan tellen. Ze heeft al die jaren gelijk gehad. Volgens de KNVB is de officiële stand 2-3.

• Verslag op 0172sport (klik hier)
  • Twee interviews op Leiden Amateur Voetbal (klik hier)
  • Verslag op Studio Alphen: Cees interviewt Koen (klik hier)
  • Voetbalfoto’s op Facebook (volgt later)