Lugdunum – VVZwammerdam: 2 – 2

VVZwammerdam heeft met een gelijkspel zijn huid duur verkocht bij de ongeslagen koploper Lugdunum. Drie minuten voor tijd waren de in het blauw getooide Dammenaren dicht bij een stunt en leken met drie punten naar huis te gaan. Lugdunum begon energiek aan de wedstrijd. Een scherpe corner eindigde op de lat boven Wouter van Valen. Het compact spelende Zwammerdam wist al in de 7e minuut een prima counter te plaatsen. Koen Woudenberg liep zijn tegenstander voorbij alsof die er niet stond. Zijn voorzet werd door de goed meegekomen Donny van der Neut tot doelpunt gepromoveerd: 0 – 1. In de 19e minuut kwam Lugdunum uit een vrije trap en een afgeketste bal (kluts) gelukkig op 1 – 1.

Direct na de rust profiteerde Bryan van Delft van een knullig moment in de Lugdunum-defensie. Nu kon Zwammerdam slechts 9 minuten van de voorsprong genieten. Door aarzelend ingrijpen van de overigens goed staande Zwammerdam-defensie kon Lugdunum de bal achter de goed keepende Wouter van Valen krijgen. In minuut 87 kwam dan de laatste kans van de wedstrijd: Bryan van Delft snoepte wederom de bal af van Lugdunum, maar hij kon niet afwerken en het bleef bij een net mislukte voorzet in de breedte.

Een uitstekende prestatie en dito resultaat van onze brigade. Volgende week BSC’68 uit en wie weet komt daar een driepunter uit. Niet ongebruikelijk voor VVZwammerdam in duels met ploegen uit de bovenste regionen.