VVL – VVZ afgelast vanwege besmettingen

Vanwege meerdere Corona-besmettingen binnen het 1e elftal van vv Linschoten (VVL) is de wedstrijd in overleg met de GGD en de KNVB vrijdagmiddag afgelast. Het onderstaande artikeltje stond gisteren namiddag op de website van VVL:

‘De wedstrijd van VVL 1 tegen Zwammerdam 1 gaat morgenmiddag niet door! Binnen het 1e van #vvl is er Corona geconstateerd. Iedereen die met de spelers van het 1e in contact is geweest, zowel op het veld als in de kantine de afgelopen dagen, adviseren wij een corona thuis-test te doen. Mocht je klachten hebben laat je dan testen bij de GGD. Alleen samen houden we de besmetting onder controle!’

Dit kan ons de komende weken ook maar zo overkomen. Dit voorval is vrijdagochtend aan het licht gekomen na de donderdagavond-training waarbij iedereen na afloop zoals gebruikelijk even gezellig bij elkaar is gaan zitten in de kantine. Laten we a.u.b. niet net doen of Corona niet meer bestaat en ons, zeker binnenshuis, houden aan de regels van het RIVM/KNVB. En ga sowieso niet langer dan een kwartier naast dezelfde persoon zitten! Waarom? Omdat we hetzelfde seizoen niet weer opnieuw willen starten. Wel top dat we het 2e konden helpen met een paar spelers. Een knappe 1-2 overwinning bij Kickers’66 in Leimuiden met twee prachtige goals van Thom de Bruin en Kido Geerlof.

• Besmettingen op 25/09: 1.592 (Speeldag 1)
  • Besmettingen op 02/10: 1.658 (Speeldag 2)
  • Besmettingen op 09/10: 2.520 (Speeldag 3)
  • Besmettingen op 16/10: 3.737 (Speeldag 4)
  • Besmettingen op 23/10: 5.719 (Speeldag 5)
  • Besmettingen op 30/10: 7.999 (Speeldag 6)

Zaterdagochtend om 08:30 uur in stromende regen onze mini-smurfen in Alphen. Ouders vroegen nog: ‘Gaat het door?’. Wij: ‘Tuurlijk, het kunstgras kan er wel tegen en de kids ook’.