Zwammerdam verliest onterecht met 1-2 van de Leidse studenten

Vandaag stond deze belangrijke wedstrijd op het programma, immers bij winst zou de onderste regio verlaten kunnen worden bij verlies zou Damme 1 in de onderste regionen blijven verkeren. De 1e 10  minuten begon Damme 1 voortvarend.Met veel balbezit en met druk naar voren werd de tegenstander onder druk gezet.

IMG 7970 Kopie
                          Jordy de Groot gevaarlijk voor het Leidse doel

Na een te korte en te zachte terugspeelbal van onze laatste man René werd tegen de verhouding de 0-1 gescoord. Hierna verloor het vlaggenschip eigenlijk de controle over de wedstrijd. Hoewel er zeker een 3- tot 4-tal doelrijpe kansen waren om achterstand om te buigen, ging dit vooral door goed keeperswerk van de goalie van LSVV, niet door waardoor de rust werd bereikt met een volledig onnodige achterstand.

Ook in de 2e helft eenzelfde spelbeeld. Een Damme dat veel sterker was, het spel eigenlijk dicteerde, maar veel kansen onbenut liet. Echter na een corner werd uit de kluts door Maarten de terechte gelijkmaker gescoord. De stemming sloeg kort daarna weer om toen ook uit een corner geheel onverwacht wederom werd tegen gescoord. Damme zette wel een tandje bij maar het geluk zat vandaag niet mee. Ook de keeper van LSVV was deze middag in bloedvorm en met katachtige reddingen voorkwam hij een tegen treffer. Ook de lat, na een schot van Sander, stond de welverdiende treffer in de weg. Overigens schoot de tegenstander ook een keer op de lat. Kortom onverdiend verloren, veel sterker geweest en de geweldige keeper van LSVV’70  stonden vandaag een overwinning in de weg.

Volgende week speelt Damme 1 om 17.00 uur uit tegen Delft. Dit is voor de TV West Cup. Delft speelt in de zondag 2e klasse en staat daar bovenaan. Dat kan dus best een leuke pot worden.

IMG 7897 Kopie
      Pupil van de week Ranieres Sousa da Silva op de foto met Gerald van Asselt

IMG 7890 Kopie
                        Ranieres Sousa da Silva betreedt het veld