VVZwammerdam – Koudekerk: 2-0

Op de dag van de scheidsrechters waren de echte winnaars de scheidsrechters van vandaag. Deze dag waren liefst vier spelers van VVZwammerdam 1 in de ochtenduren actief als scheidsrechter: Reijer Peters, Lars Kremer, Gerald van Asselt en Kevin Bergshoeff. Dit kwartet liet zien dat het voetballen in een selectieteam gepaard kan gaan met bijdragen aan je vereniging.

03-141011 VVZ-VVK Kopie Kopie
            Kevin Bergshoeff scoorde 2x tegen Koudekerk

Alle scheidsrechters werden vandaag beloond met een selfie met de aanvoerders en een bloemetje voor thuis. De foto’s zijn alle doorgezonden naar Deaanvoerders.nl . Winnaars waren ook de mini’s van v.v. Koudekerk en VVZwammerdam die in de gutsende regen een van hun eerste potjes speelden. Onder de bezielende leiding van Adrie van Jaarsveld werd dit speelfestijn besloten met een gezamenlijke snoeppartij aan speciaal gereserveerde tafels in de kantine. De wedstrijd tussen de eerste teams van VVZwammerdam en Koudekerk eindigde in een verdiende, maar niet eenvoudig behaalde overwinning met 2-0. Dit reslutaat kwam vooral op het conto van VVZwammerdam-doelman Wouter van Valen die 5 minuten voor tijd een penalty stopte.
VVZwammerdam opende in een goede, spannende wedstrijd niet verkeerd tegen Koudekerk. De moeilijke terreinomstandigheden (het zou tijdens de eerste helft 14 mm regenen) werden goed opgenomen. Datzelfde gold voor Koudekerk. Met de mogelijkheden van het veld werd door beide teams heel erg goed omgegaan. Geen rare tackles, wel goede slidings. Het eerste halfuur was Koudekerk het gevaarlijkst met het raken van lat en paal. Toch was het VVZwammerdam dat de score opende. Na een uitglijer van een Koudekerkverdediger kwam Kevin Bergshoeff in scoringspositie: 1-0. De eerste helft werd afgesloten met een kansen/mogelijkheden verhouding van 3-4 in het voordeel van de bezoekers. Niet verkeerd dus dat VVZwammerdam de rust in kon met een voorsprong.
Na rust kwam onder een heerlijk najaarszonnetje de wedstrijd helemaal tot leven. VVZwammerdam schiep zich in het eerste kwartier vier volwaardige kansen. Toine Kremer, Reijer Peters enYassine El Mariami misten. Naar bij de 4e kans was het wel raak. Kevin Bergshoeff scoorde beheerst met binnenkant wreef de 2-0. Geheel volgens de statistieken want VVZwammerdam scoort 25% van zijn kansen/mogelijkheden. Daarna was het Koudekerk wat de klok sloeg. Vijf Kansen op rij werden gemist en VVZwammerdam mocht zijn doelman Wouter van Valen toen al danken. VVZwammerdam kreeg daarna weer twee kansen. Dan weer Koudekerk, dan weer VVZwammerdam.  Het slot was geheel voor Koudekerk. Zij schiepen zich drie kansen, waaronder een penalty. Deze werd glansrijk gepareerd door Wouter van Valen, die daarmee al voor de 2e keer deze competitie de nul kon houden. De kansen/mogelijkhedenverhouding over de hele wedstrijd was 10-13 voor Koudekerk, zodat VVZwammerdam weliswaar verdiend, maar niet slecht wegkwam in deze leuke derby waarbij respect boven alles ging. Het rendement van VVZwammerdam was vandaag 20%, dat van Koudekerk 0%.

Tot slot nog: de wedstrijd stond onder leiding van Louis Wagner, wekelijks te zien op het toneel van hoofdklasse zondag. Louis leidde de wedstrijd souverein. Met uw verslaggever was hij het niet eens dat Yassine een penalty had verdiend. Kwestie vanuit welk perspectief je kijkt. Yassine werd uit de baan gegooid of…..was het een schwalbe. Er zijn geen tv-beelden, maar als die er zouden zijn ….

Luister via AlphenStadFM wat de beide trainers van de wedstrijd vonden (klik hier)