Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Oefenen bij Nieuwkoop: 4-2

Na bijna 3 weken oefenen was het zover dat er een echte wedstrijd kon worden gespeeld. Bij gastheer Nieuwkoop kwamen 16 spelers aan hun eerste speelminuten van het seizoen. Ook de kersverse nieuwe leider Rien van Harselaar was van de partij. Het was een onderhoudende oefenpartij waarbij bleek dat VVZwammerdam zich in de breedte lijkt te hebben versterkt. Nieuwkomers Yassine El Mariami, Kevin Bergshoeff en Remco Tuinenburg stonden hun mannetje, terwijl zeer verheugend was dat Mark van Zoest na ruim een jaar afwezigheid eindelijk zijn opwachting in het eerste kon maken. We zien uit naar het vervolg van deze veelbelovende eerste minuten van deze mannen.

IMG 2215 Kopie
                                              Damme 1 aan de warming-up
VVZwammerdam startte met de volgende 11: Remco Tuinenburg, Mark Noorlander, Jeroen van Dorp, Thijs Kwakkenbos, Gerald van Asselt, Mark Strookman, Lars Kremer (aanvoerder), Mitchell Henkes, Yassine El Mariami, Toine Kremer en Mitchell Bons. In de tweede helft kwamen in het veld: Henk van der Louw, Derek Peters, Mark van Zoest, Sander Schmand en Kevin Bergshoef. Over het geheel gezien waren er delen van de wedstrijd dat VVZwammerdam een overwicht had, andere delen had Nieuwkoop meer initiatief. Een gelijkspel zou de verhoudingen aan het eind goed hebben weerspeigeld. Door slordigheden liet VVZwammerdam de winst uiteindelijk glippen. De wedstrijd begon met 2 kansen voor Nieuwkoop. De eerste echte kans voor VVZwammerdam was meteen raak: Mitchell Henkes scoorde met een zeer fraaie lob over de keeper na een goede steekpass van Toine Kremer (22e minuut). Amper 5 minuten later leed Gerald van Asselt rond de middellijn balverlies, de achterhoede gaf geen rugdekking en het stond plots 1-1. Vlak daarna (minuut 32) scoorde Toine Kremer de 1-2 met een afgeweken bal die de Nieuwkoopdoelman de verkeerde kant opstuurde. Een lucky die wel telde. Na rust tapte Nieuwkoop uit een ander vaatje. In de 52e minuut raakte Nieuwkoop de lat en in de 54e minuut moest doelman Henk van der Louw een geweldige redding verrichten. Daarna kwam er een periode met een Zwammerdams overwicht. De wissels kwamen op dreef. In de 62e minuut raakte Lars Kremer de paal uit een uitstekende vrije trap van Kevin Bergshoef. 4 Minuten later vertrok er een mooie voorzet van Kevins voet naar Toine Kremer die de lat raakte. Nog geen 3 minuten later schoot Yassine El Mariamiuit uit kansrijke positie op de keeper. De laatste 10 minuten waren weer voor Nieuwkoop. Henk van der Louw werd flink op de korrel genomen. Eenmaal wist hij fraai te redden (84e minuut), maar in minuut 82, 88 en 90 werd hij 3 keer gepasseerd, waarin de verdeging collectief faalde.  Zoveel is duidelijk, er is door velen al hard getraind en er is nog werk aan de winkel. De inzet, waarme alles begint, was prima. Op naar de volgende wedstrijd: thuis tegen Kickers a.s. dinsdag om 19.00 uur.