VVZwammerdam – WDS : 6 – 2

De wedstrijd tussen de oude rivalen VVZwammerdam en vv WDS was eenzijdig, maar kende wel twee gezichten. In de eerste helft was VVZwammerdam oppermachtig en scoorde uit 13 kansen 3 doelpunten. Een gemidddelde score van 25%. Redelijk, maar niet erg effectief. De tweede helft werd uit 5 kansen ook 3 keer gescoord. Een score van 60%. Voeg daarbij dat WDS in de 2e helft enige tijd de bovenliggende partij was en 2 keer kort na elkaar scoorde, dan weet je bijna alles van deze wedstrijd.

Mitchell Bons scoorde drie keer voor VVZwammerdam

Behalve 1 ding: de beslissende speler in deze derby was Mitchell Bons die drie keer scoorde voor VVZwammerdam: in de 22e, de 24e en de 82e minuut. De opening was direct voor VVZwammerdam. Daniel van Leeuwen scoorde de openingstreffer al in de 3e minuut met een rake kopbal. Daarna zouden in de eerste helft nog 7 kansen op de schoen van Daniel komen waaruit hij niet wist te scoren. Ook Donny van der Neut kreeg nog 3 kansen die hij niet kon benutten. WDS wist daar alleen een schot op de paal in de 17e minuut tegenover te stellen.

Na rust stond er een feller WDS op het veld en VVZwammerdam kwam tot veel minder kansen. Het liet achterin ook steken vallen door een gebrek aan concentratie en communicatie. Na nog een misser van Daniel van Leeuwen kwam Reijer Peters deze week wel tot scoren, in de 50e minuut. In de 60e minuut kwam WDS op 4-1, kreeg direct daarna nog een kans en in de 70e minuut benuutten de gasten een penalty: 4-2. het slot was weer voor VVZwammerdam Met een kans voor invaller Tim Kramer en doelpunten van Mitchell Bons en Lars Kremer (84e minuut). Over de hele wedstrijd liet VVZwammerdam zien tot welk hoog niveau voetbal de ploeg in staat is. Ook dat het af en toe onder druk terugvalt. Het missen van veel kansen kan eerder als een luxe probleem worden gezien dan een echt probleem. Onze voorhoede behoort tot de top 4 uit deze competitie! De achterhoede laat nog geregeld steken vallen waardoor het aantal tegendoelpunten moenteel even hoog uitvalt als het aantal doelpunten voor (31). VVZwammerdam zet daarmee de trend van de laatste jaren door: bij ons zie je altijd spectaculaire wedstrijden, met veel sportieve strijd. Er vielen in onze 15 wedstrijden in totaal 62 doelpunten, het hoogste aantal van allemaal.

Volgende week op naar vv Leiden, de hekkensluiter, met 9 punten, waarvan 3 behaald tegen VVZwammerdam.