VVZwammerdam – Semper Altius: 4-1

VVZwammerdam heeft in de eerste competitiewedstrijd op eigen bodem (prima grasmat overigens) een driepunter gescoord. De wedstrijd was over de 90 minuten gedurende 60 minuten in evenwicht en het resterende halfuur werd eerlijk verdeeld: een kwartier (in de tweede helft) voor Semper Altius en een kwartier (gespreid over eerste en tweede helft) voor VVZwammerdam. VVZwammerdam was de gelukkigste.

Mitchell Bons Kopie
                                                 Mitchell Bons in actie

Na een paar kansen in het laatste kwartier van de eerste helft (Toine Kremer tegen de lat en een kans voor Maarten van Riessen) kwam VVZwammerdam op een belangrijk moment in de wedstrijd, in de 44e minuut, op 1-0: Maarten van Riessen.
De tweede helft gaf over en weer meer kansen te zien. Beide ploegen wierpen de schroom van zich af en trokken om beurten in de aanval. Weer was het VVZwammerdam dat het eerst tot scoren kwam: een prima passje van Mitchell Bons kwam in de 10e minuut in de voeten van Toine Kremer die beheerst scoorde. Semper Altius gaf geen krimp en drie minuten later al lag de 2-1 in het net. In de daaropvolgende 10 minuten was Semper Altius de bovenliggende partij en halve en hele wonderen vonden er plaats: de paal stond in de weg voor Semper Altius en ook een kans twee meter voor open doel was niet aan de gasten besteed. Geleidelijk vond VVZwammerdam weer de weg naar het doel van Semper Altius. Nadat Toine Kremer door de keeper was gestuit was het in de 25e minuut wel raak: Niels Koolwijk vond met een uitgemeten pass Mitchell Bons die Toine Kremer prima aanspeelde: 3-1. Toen Semper Altius alles of niets ging spelen met 1 tegen 1 achterin kwamen er kansen voor VVZwammerdam op uitbreiding van de score. Maarten van Riessen vond de paal uit een uitgelezen kans. De ingevallen Fabian Wattimena stuitte op de keeper. 5 Minuten voor tijd wist Maarten van Riessen het net toch nog een keer te vinden om de eindstand te bepalen: 4-1. Al met al was sprake van een redelijke, maar nog geenszins perfecte, wedstrijd van VVZwammerdam. Het vertrouwen in eigen kunnen zal zeker een positief duwtje hebben gekregen door het resultaat, maar het had ook anders kunnen aflopen.

Volgende week kan het 1e aan de bak tegen Lugdunum dat met 7-1 LSVV heeft afgedroogd.

pupil vd week Kopie
      Pupil v/d week Jeske van den Bosch op de foto met Maarten van Riessen

Maarten van Riessen 1-0 Kopie
                 Maarten van Riessen scoort hier de 1-0 voor Damme