VVZwammerdam – Te Werve 7-0

Een heuse zevenklapper, compleet onverwacht, maar in dank aanvaart. Om 14:25 uur wilde scheidsrechter het veld op. Dat lukte bijna. Met de rust stond het al 3-0 en na rust liep Damme uit naar 7-0. En bereikt daarmee de finale van de play-offs die komende zaterdag op neutraal terrein wordt gespeeld tegen sv Houtwijk (oranje/zwarte tenues) waarschijnlijk ergens tussen Den Haag en Zwammerdam. Studio Alphen kon bij ons weer het dak op deze middag en in de loop van maandagavond kunnen we de beelden bekijken en nog even nagenieten om vervolgens de focus te zetten op zaterdag 17 juni: de laatste horde op weg naar de 3e Klasse.

Ruben de Bruin scoorde een weergaloos doelpunt

Ondanks de 30 graden Celsius werd de wedstrijd in een behoorlijk tempo gespeeld. Het eerste halfuur waren de ploegen aan elkaar gewaagd en kregen allebei een goede scoringskans: in de 7e minuut kreeg middenvelder Jim van Vliet een prima kans, maar de Rijswijkse doelman stak er een stokje voor en in de 23e kreeg Te Werve een meer dan prima kans, maar de voorhoedespeler schoot hoog over de goal van de Damse doelman Maico du Chatinier heen. In de 30ste minut benutte Koen Woudenberg zoals gebruikelijk bekwaam een strafschop nadat spits Jordi de Groot onder de zoden was gelopen en daarna werd het voor Te Werve een vervelende wedstrijd. In het laatste kwartier van de eerste helft werden ze finaal overlopen (conditie?): in de 34ste minuut maakte midmid Ruben de Bruin de 2-0 (let maandag op de beelden), twee minuten later kopte Jim van Vliet op de lat, in de 39ste minut had wingback Reijer Peters de 3-0 op de voet, maar schoot net naast en vier minuten later was het toch raak door de andere wingback Martijn Vink (3-0) en was de rust en de thee bereikt.

In de 48ste minuut maakte Koen Woudenberg zijn 2e doelpunt (4-0) en als er al goede bedoelingen waren bij Te Werve na rust smolten die onmiddelijk als sneeuw voor de zon bij een temperatuur van 30 graden. Voor de eigen goal de bus parkeren heeft natuurlijk geen zin als je voor lijfsbehoud moet gaan. Maar tegen een Damme in goede doen is blijven aanvallen met de moed der wanhoop een weinig effectieve strategie. Gelukkig was niet alles raak voor Te Werve en Koen mist ook wel eens, maar Jordi de Groot maakte toch nog vlak voor de 60ste minuut de 5-0 en had gelijk na de aftrap voor 6-0 kunnen zorgen. In het laatste halfuur bracht trainer Van der Zee nog wat verse wissels in: Ole Jansze, Bryan van den Nieuwendijk, Lars Kremer, Gerald van Asselt en Chris Moors in. Die ‘verse’ impulsen gingen gewoon nog even door en Jeroen van Dorp kopte een snoeihard een corner van Koen binnen (6-0 in de 84ste minuut) en vijf minuten voor tijd maakte Jim van Vliet de 7-0, … weer op aangeven van aanvoerder Koen Woudenberg. Achterin lieten de mannen geen steken vallen en hielden de nul vast. Goed dat we ‘een pupil van de week’ hadden als amulet: Sven Verburg. Efin, … alles zat mee deze middag en Te Werve degradeert naar de 4e klasse. Damme mag volgende week nog een keer een proeve van bekwaamheid afleggen tegen sv Houtwijk. Wanneer? Zaterdag 17 juni om 14:30 uur. Waar? Dat horen we nog van de KNVB. Foto’s van deze wedstrijd volgen in de loop van zondag. De bewegende beelden maandagavond.