Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

CVC Reeuwijk – VVZwammerdam 2-1

Het doet altijd pijn de wedstrijd in blessuretijd uit handen te geven. Rob de Lange heeft ongetwijfeld lange tijd moeten nadenken om de twee spelers (Lars en Donny) die donderdag bij de training wegvielen door blessures te vervangen. Dat leverde met 17 min of meer gelijkwaardige spelers geen echte verrassingen op. Het blijft lastig de vinger op de zere plek te leggen. Waarom bakken we er zo weinig van?

Een bijzondere entourage trouwens, er leken wel meer supporters uit Damme op de fiets te zijn gekomen dan dat er supporters uit Reeuwijk aanwezig waren. In de eerste helft hadden de groenhemden een duidelijk optisch veldoverwicht, maar verder dan een kans van Justin Bons en een bal tegen onze paal kwamen de beide ploegen niet. Onze verdediging inclusief keeper Wouter van Valen oogde solide, maar de aanvallers konden niet echt potten breken. Justin Bons speelde tegenover letterlijk een boomlange verdediger, maar die die kweet zich prima van zijn taak. Op rechts had Koen Woudenberg veel minder problemen met de linksback, maar ook zijn voorzetten verdwenen in een melee van benen en dan meestal net in die van de verdedigers van CVC.

Na rust zou het dan wel eens even gaan gebeuren, maar na 20 minuten schoot CVC onverwacht de 1-0 binnen en liepen we daarna helemaal achter de feiten aan. Ontzettend veel foute passes, aan beide kanten overigens, waardoor trainer Rob de Lange zich gedwongen zag zijn twee wissels in te brengen. Dat was lastig want er zaten alleen verdedigers op de bank. Maar dat pakte desondanks goed uit. Ruben de Bruin en Ole Janssen erin, achterin 1 op 1 en Reijer Peters naar voren. Vijf minuten voor tijd werd de rechterflank van CVC dan eindelijk wel voor een keer gesloopt, … de bal werd voor de goal niet goed verwerkt en dan kun je het aan Bryan van Delft wel overlaten om de bal snoeihard in de touwen te jagen.

Tenslotte de deceptie, … i.p.v. dat wij de 1-2 maakten en doordrukten, maakten zij 2-1 in de blessuretijd. Dat kan een keer gebeuren, … maar na de winterstop hebben we het lek duidelijk nog niet boven (4 wedstrijden, 2 punten). Het wordt weer zwaar puzzelen voor volgende week uit tegen de toekomstig kampioen Lugdunum in Leiden: Lugdunum tegen Nigrum Pullum! Dit keer niet de Romeinen tegen de Barbaren, maar de Romeinen in een onderling potje. En ja, …. de 3e periode wil je wel goed beginnen, toch?