VVZwammerdam 1 – SV ARC 2: 0 – 2

De score aan het eind gaf de verhoudingen goed weer. VVZwammerdam speelde plichtmatig, zonder veel inspiratie, en ARC 2 deed ook niet wat het kon in 70 minuten (2 keer 35) en dat is een marge van circa vier doelpunten maken tegen VVZwammerdam.
De thuisclub heeft dus veel huiswerk om de teleurstelling van de degradatie vorig jaar om te zetten in iets positiefs. Er was nog te weinig dat daarop wees. De onderlinge coaching was niet aanwezig, de rol om de wedstrijd vorm te geven was niet te bekennen. De spelers in de basisopstelling waren dezelfde als vorig seizoen, zodat een conclusie is dat de nieuwkomers het verschil moeten gaan maken om een wedstrijd niet te ondergaan, maar te bepalen. De score kwam tot stand door een afwezige defensie bij een kaatsbal en door het ontbreken van coaching van de rechtsback van Zwammerdam die de bal inleverde bij een ARC-aanvaller.
Er is heel veel werk aan de winkel voor coach Jack Harmsen. Volgende week maken we het tweede rapport op na de wedstrijd tegen ASHW 2 in Hendrik-Ido-Ambacht.