VVZwammerdam – NSV: 8-1

VVZwammerdam heeft zich in één klap 4 posities omhoog gewerkt in de ranglijst door een ruime overwinning op NSV ’46 uit het naburige Noorden. De wedstrijd kende twee gezichten. Voor rust waren de bezoekers de baas en misten een aantal fraaie kansen op 0-2, maar tussen de 44e en 59e minuut (een kwartier tijd) was VVZwammerdam heer  en meester met maar liefst 6 doelpunten.

• Verslag op Leiden Amateurvoetbal incl. interview met aanvoerder  Lars (klik hier)

151031 40 VVZ NSV 8 1 Kopie Kopie

In de eerste 10 minuten van de wedstrijd schiep VVZwammerdam zich drie kansen (Kevin Bergshoeff en Justin Bons), maar kwam niet tot scoren. Daarna was het de beurt aan NSV’46. In de 14e minuut uit een goede aanval: 0-1. In de 22e, 24e en 28e minuut wederom 100% kansen voor NSV die werden gemist. Daarna weer VVZwammerdam met weer Kevin Bergshoeff in de 29e minuut, die voor de tweede maal alleen voor de keeper faalde. In de 33e minuut schoot Justin Bons over. Het betere van het spel was voor NSV’46 en in de 34e minuut raakte een inzet de linker en de rechterpaal. Ook nog vlak daarna miste NSV een dot van een kans, gestuit door doelman Wouter van Valen. Toen was het plotseling helemaal op bij NSV, … om onverklaarbare reden. Kevin Bergshoeff miste nog maar eens in de 38e minuut, maar VVZwammerdam begon hiermee aan een come-back voor de rust. Het was Lars Kremer die in de laatste minuut voor rust raak schoot: 1-1. VVZwammerdam had net zoveel kansen gehad als NSV in de eerste helft, maar het had zomaar 1-4 kunnen staan bijvoorbeeld.

Na rust voltrok zich een heel ander spelletje. VVZwammerdam trok meteen ten aanval en Lars Kremer scoorde meteen in de 46e minuut de 2-1. Reijer Peters zorgde in de 49e minuut (heerlijk zo’n electronisch scorebord) voor de 3-1. Justin Bons schoot eerst nog over, maar daarna in de 53e minuut raak: 4-1. In de 55e minuut was het de beurt aan spits Toine Kremer: 5-1. In de 59e minuut (het eind van een dol kwartier) beloonde de goed spelende Nick van den Berg zich door koppend de 6-1 te scoren. In de 64e minuut verschalkte Toine Kremer nogmaals de keeper: 7-1. Het laatste doelpunt kwam van de creatieve Reijer Peters in de 86e minuut: 8-1. Deze overwinning in competitieverband is de grootste in vele jaren. De wedstrijd liet ook veel zien over wat je met instelling kunt bereiken. Voor elkaar en met elkaar kun je veel bereiken.