VVZwammerdam – Kagia: 4-1

VVZwammerdam stond voor de opgave om de club waarvan het vorig jaar 2 keer kansloos verloor te bestrijden. Waar Kagia een aantal vaste waarden verloor ten opzichte van vorig seizoen, wist VVZwammerdam zich te versterken. Kagia had een goede reeks achter de rug, waardoor zij bij winst zelfs over VVZwammerdam in de ranglijst zouden komen. Zover kwam het niet. VVZwammerdam speelde zijn sterkste wedstrijd sinds maanden en was heer en meester. Of dat genoeg is om volgende week WDS de baas te zijn is nog aan grote  twijfel onderhevig omdat de midden-hollanders ook in een flow zitten en we daar sinds mensenheugenis niet hebben gewonnen.

20141122 VVZwammerdam  Kagia 4-1
                             ‘Balletje!’

En onderstaand een samenvatting van de 5 goals, met dank aan Gerrit Spruijt:

• Doelpunten VVZwammerdam – v.v. Kagia: klik hier
  • Dit filmpje is speciaal voor onze pupil van de week Elisa: klik hier

VVZwammerdam opende voorzichtig, maar na 11 minuten werd Toine Kremer weggestuurd en hij besloot met een bekeken schuiver op de keeper. Die wist de bal alleen in de voeten van Maarten van Riessen te duwen, die daar wel raad mee wist: 1-0.VVZwammerdam behield het overwicht en in de 25e minuut leverde Mark Noorlander een gevaarlijke kopbal af op het doel van de bezoekers. Nog geen minuut later kwam Yassine El Mariami voor de thuisploeg in schietpositie, maar tot tweemaal toe redde de uitstekende Kagia-doeman. Beslissend moment in de wedstrijd bleek de overtreding die in de 40e minuut werd gemaakt, binnen de 16, op de uitstekend acterende routinier Maarten van Riessen. De penalty werd onberispelijk binnengeschoten door Lars Kremer: 2-0.

Na rust kwam Kagia opzetten en speelde VVZwammerdam met twee gedachten: tegenhouden of doorgaan. In de 50e minuut redde Wouter van Valen een ingeschoten bal, Nog geen minuut later kopte Lars Kremer op de eigen doellat. Daarna was het gedaan met v.v. Kagia en was VVZwammerdam baas van de wedstrijd. In de 65e minuut een actie van Kevin Bergshoeff, waarop de keeper redt. In de 72e minuut is het raak na een fantastische combinatie: Toine speelt Sander in, die overzicht behoudt en Yassine inspeelt: 3-0. In de 80e minuut belandt nog een bal op onze lat. Geen verdere schade. In minuut 86 verkwanselt Casper Regtuijt nog een kans voor VVZwammerdam. De andere invaller in vorm Mitchell Bons scoort dan in een uitbraak zomaar de 4-0. Kagia kon 1 minuut voor tijd de eretreffer aantekenen: 4-1.