Soccer Boys – VVZwammerdam: 3 – 0

VVZwammerdam heeft in Bleiswijk tegen Soccer Boys een klassieke afstraffing gekregen. Het is lang geleden dat ons vlaggenschip zo kansloos naar de slachtbank werd geleid. VVZwammerdam heeft welgeteld 1 kwartier mee kunnen voetballen met de thuisploeg, het laatste kwartier voor de rust, en voor de rest was het tegenhouden geblazen en achter de feiten aan lopen.

In de eerste helft slaagde VVZwammerdam er niet in om 1 keer een bal tussen de palen te plaatsen. Na 17 minuten nam Soccer Boys verdiend de leiding. Veel ruimte werd gegeven voor een voorzet en veel ruimte was er voor twee aanvallers om af te ronden. Ruimte was het trefwoord. VVZwammerdam kon zijn linies niet laten aansluiten. Soccer Boys (met een halve voorhoede) gaf  VVZwammerdam nergens de ruimte en VVZwammerdam wist zich geen lucht te verschaffen. Geen 3 keer achtereen kon de bal worden vastgehouden. Toch kreeg VVZwammerdam nog een unieke kans vlak voor rust op de gelijkmaker. Daniel van Leeuwen speelde zichzelf knap vrij tegen de overigens statisch ogende Soccer Boysverdediging. Alleen voor de keeper schoot Daniel naast.

In het eerste kwartier na rust was er nog min of meer evenwicht in de wedstrijd. Soccer Boys schiep zich overigens weinig kansen. Het laatste half uur was weer voor Soccer Boys. Doelpunten in de 59e en 85e minuut brachten de verdiende eindstand van 3 – 0 op het bord. Volgende week krijgt VVZwammerdam de kans om zich thuis van de gedeelde laatste plaats op de ranglijst weg te spelen tegen Leiden.