VVZwammerdam – Sportief: 6 – 1 (3 – 1)

VVZwammerdam heeft zijn 8-daagse oefencampagne tegen uitsluitend 4e klassers met een derde overwinning op rij afgesloten. Na Moerkapelle (2-1), Rohda’76 (4-2) was nu Sportief aan de beurt en het werd in een eenzijdige wedstrijd 6-1.

Koen Woudenberg in actie

Voor rust scoorde Donny van der Neut een onvervalste hattrick: 3 op een rij in een helft en niet onderbroken door een tegendoelpunt. Deze treffers vielen in de 4e, 8e en 21e minuut. Fraaie voorzetten van o.a. Daniel van Leeuwen lagen aan de treffers ten grondslag. Vlak voor rust kreeg Sportief een strafschop toegewezen die de bezoekers aan, wat later bleek, de eretreffer hielp.
Na enkele wisselingen in de rust (o.a. Donny van der Neut bleef aan de kant) ging VVZwammerdam door waar het was gebleven. In de 53e minuut scoorde Justin Bons en in de 55e minuut kwam er een doelpunt van de voet van Reijer Peters die inmiddels twee linies was opgeschoven. Opmerkelijk detail was dat vader Jaap juist deze actie van zijn zoon miste bij het foto’s maken. Gebeurt niet vaak. Jaap zou dat later goedmaken met een gave videoopname van de vrije trap van Lars Kremer waarmee de 6-1 tot stand kwam.
Na deze voorwedstrijd was VVZwammerdam JO19-1 in een spannende wedstrijd de baas over Gouda JO19-1 met 2-1. Onze JO19 is aan een sterke serie oefenwedstrijden bezig. De komende weken gaan we nog meer van deze mannen te zien krijgen. Komende zaterdag speelt het 1e tegen Kagia 1 voor de competitie. Het 2e speelt thuis tegen Hazerswoudse Boys om 12.00 uur (met scheidsrechter Karel Vlasveld). Om 10.00 uur speelt de JO15-1 een oefenwedstrijd (met scheidsrechter Hans van Beek). Het normale leven begint weer.