VVZwammerdam – DoCos: 1-1

VVZwammerdam kwam in vergelijking met de afgelopen weken een iets gewijzigde opstelling het veld op. Lars Kremer en Jeroen van Dorp waren geschorst en Thijs Kwakkenbos geblesseerd. Mitchell Bons en Rene Verburg (beiden geblesseerd), maar ook Casper Regtuijt (vacantie) ontbraken. Desondanks kon VVZwammerdam een representatief elftal op de been brengen.

IMG 0488 Kopie
                                                 Niels Koolwijk in actie

Dat was niet voldoende om de winst te boeken. De oorzaak lag in het feit dat VVZwammerdam op de helft van zijn mogelijke presteren kwam. Nu was ook DoCos niet superscherp, waardoor de wedstrijd in een terechte 1-1 eindigde. De scheidsrechter was uiteindelijk de winnaar, want die floot een goede partij.
In de eerste helft misten invallers Niels Koolwijk (20e minuut) en Alois Kremer (44e minuut)  mooie kansen. Er was nog een uitgespeelde kans na veel breiwerk na 40 minuten voor VVZwammerdam, maar daar bleef het bij. Mede dankzij doelman Wouter van Valen, die niet voor het eerst dit seizoen de meubelen redde.

Na rust een authentieke fallrückzieher van Reijer Peters in de handen van de doelman. DoCoS miste het doel met een schot ver naast. In de 70e minuut besloot de uitblinkende vleugelspits Reijer Peters een goede aanval met een snel schot: 1-0. Het voorafgaande buitenspel van Toine Kremer werd alleen door een aantal goede waarnemers aan de zijlijn waargenomen. Het slotkwartier was voor DoCos. Daarin maakten zij de verdiende gelijkmaker. Aan het eind van de middag was de conclusie: geen beste wedstrijd, een beetje zomeravondvoetbal, en………waarom is de helft van het VVZwammerdamteam wel in staat om te knokken en ondergaat de andere helft de wedstrijd alleen maar?
IMG 0410 Kopie
                                    Pupil van de week Robert Zwaan met Alois Kremer

IMG 0406 Kopie
                De beide teams betreden het veld onder leiding van scheidsrechter dhr. D. Kaijen