Motto:

Bryan van den Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

1e wint 1e uitwedstrijd (1-4)

Als je omhoog wilt blijven kijken moet je in ieder geval winnen van de verenigingen onder je. Een ijzeren wet in het voetbal. In dit geval de uitwedstrijd tegen DoCos uit Leiden, afgelopen seizoen gepromoveerd. Maar uitwedstrijden hebben wij, niet in het blauw en ook niet in het groen, gewonnen in dit lopende seizoen. Het werd een middag met een 2e helft om van te smullen en we gingen voor het eerst naar huis met drie punten in de tas.

IMG 7852 Kopie
                Toine en Lars Kremer drukten hun stempel op de wedstrijd

VVZwammerdam begon geconcentreerd en fel aan de wedstrijd tegen DoCos. Na een kwartier spelen een geplaatste kopbal op doel van Mitchell Henkes die door de keeper van DoCoS met een katachtige reflex over de lat werd getikt. Nog geen 10 minuten later een schitterende aanval opgebouwd van achter uit waardoor Mitchell Bons alleen voor de keeper kwam te staan maar hij verzuimde om de 0-1 voor Damme aan te tekenen. Voor de rust al een duidelijk veldoverwicht, maar de ploeg kon helaas de stand op het fraaie elektronisch scorebord niet doen veranderen.
Na rust echter kwamen ‘The Kremer-brothers’ (een soort Helemaal Top) op volle toeren. Volgens Twitter zat er iets in het eten gisteravond. Moet iets scherps zijn geweest. Eerst twee prachtige goals van Toine en daarna twee dito goals van Lars. Ze mogen zelf zondagmorgen op de bank uitmaken wat de mooiste was van het kwartet. Daar tussendoor deed DoCoS nog iets terug en was het toch nog even 1-1. Achteraf daar maar niet meer over zeuren.
Als je, zoals uw verslaggever, tussen de DoCoS-supporters zat krijg je misschien een aardig beeld van de wedstrijd. Wat zeiden zij na afloop? ‘De kampioen (red. DoCoS) van vorig jaar heeft duidelijk moeite met de betere tegenstand die ze dit jaar hebben in de 3e klasse. Het ontbreekt nog aan de juiste vechtersmentaliteit om ploegen als Zwammerdam de baas te kunnen. Het is dan geen team meer, maar los zand die het af moeten leggen tegen een gedegen elftal als Zwammerdam die wel het veld breed houdt met creatieve middenvelders, scherpe en keihard werkende spitsen en achterhoedespelers die bekwaam hun tegenspelers aftroefden’. Dan sta je toch best wel even te glimmen als onafhankelijk verslaggevertje uit Zwammerdam.
We moeten overigens voor volgende week wel een paar dingen in de gaten houden: studenten (LSVV’70) winnen met 10 man van Oegstgeest (2-0). Koudekerk wint 8-2 van Lugdunum, SEV wint met 10-1 van Oosterheem en Sportief wint zijn eerste wedstrijd uit bij BSC’68 (1-2). Het is een knotsgekke competitie. Een paar afspraken voor komende week: dit smaakt naar meer, dus de spelers/staf eten vrijdagavond bij de familie Kremer en we spelen volgende week zaterdag in het …… Groen! Dan komt het goed, … dank voor de mooie middag namens de supporters uit Zwammerdam.

IMG 7690 Kopie
            Mitchell Henkes scoort hier bijna met een geplaatste kopbal

IMG 7707 Kopie
                          Mitchell Bons mist het doel op een haar na