Koudekerk – VVZwammerdam: 3-1

Het was al weer even geleden, in het voorjaar van 2013, dat Koudekerk wist te winnen van VVZwammerdam. Voeg daarbij de ruime nederlaag die Koudekerk vorige week leed bij CVC Reeuwijk en de makkelijke overwinning van VVZwammerdam tegen Hazerswoudse Boys en de ingrediënten van de derby waren bekend. Koudekerk wilde vlammen en VVZwammerdam vertrouwde op een goede afloop. Het resultaat was een pittige wedstrijd met een Koudekerk dat overal de strijd aanging. Scheidsrechter Verhoef had er zijn handen vol aan. De terechte winnaar was vv Koudekerk dat sterker was in de onderlinge duels en beschikte over de dodelijke traptechniek van aanvoerder Bas van Heerdt die perfecte assists gaf uit een vrije trap en een corner bij de 2-1 en de 3-1.

20160130 VVK VVZ 3 1

Beide partijen begonnen rommelig aan de wedstrijd. Koudekerk was de sterkere ploeg in het eerste kwartier, waarin het tot drie kansen kwam. De derde was raak in de 12e minuut: 1-0. In het vervolg van de eerste helft trok VVZwammerdam de kansenverhouding gelijk. Reijer Peters miste tot twee keer toe (17e en 29e minuut) en Mitchell Bons (21e minuut) besloot op de keeper. Koudekerk kwam in de 24e minuut nog dichtbij een tweede doelpunt.
Na rust hetzelfde beeld. Koudekerk startte goed en kreeg een kans. In de 11e minuut was het echter Kevin Bergshoeff die na goed doorzetten zichzelf en VVZwammerdam beloonde met de 1-1. Even was er de hoop dat VVZwammerdam zou doordrukken. Daar dachten de gastheren anders over. Door blessures werd VVZwammerdam teruggeworpen en de precisie van Koudekerk op stilstaande momenten zorgde voor de beslissende momenten in de 72e (2-1) en 80e minuut (3-1). VVZwammerdam kon daar niet veel meer tegenover stellen.