VVZwammerdam 1 – Oegstgeest 1: 1-3

De hervatting van de competitie is voor VVZwammerdam niet erg succesvol verlopen. Een 1-3 thuis-nederlaag tegen laagvlieger Oegstgeest was nou niet waar menigeen uit Zwammerdam op had gerekend of gehoopt. De wedstrijd in feiten is kort samen te vatten.

01-01 VVZ VVO 1-3 Kopie Kopie

Verslag van de wedstrijd op Leiden-Amateur-Voetbal over een futloos Zwammerdam (klik hier)

In de 7e minuut kwam VVZwammerdam plots op voorsprong toen Toine Kremer een goedgenomen corner via een verdediger binnenkopte(?). Oegstgeest was in die fase al de bovenliggende partij en het duurde niet lang of de gelijkmaker lag in het doel van Wouter van Valen. In de 16e minuut moest hij capituleren op een lage schuiver in de hoek. Over de hele wedstrijd zou Wouter veel reddingen moeten verrichten om de Oegstgeestenaren van scoren af te houden. Zij schiepen zich een tiental kansen tegenover VVZwammerdam slechts enkele. In de 30e minuut maakte Oegstgeest de 1-2. Vervolgens verzuimden de bezoekers een penalty te benutten zodat VVZwammerdam hoop mocht houden.

Twee minuten na rust gebeurde het dan toch: Oegstgeest maakte de 1-3, tevens de eindstand. Over de hele wedstrijd genomen was Oegstgeest vele malen strijdbaarder dan de thuisclub. Het druk zetten en de omschakeling was top bij Oegstgeest en afwezig bij VVZwammerdam. VVZwammerdam heeft nu en reeks nederlagen aan de broek gekregen in competitieverband en zal zich moeten vermannen om niet in de degradatiezone terecht te komen. De sleutel voor verbetering zal de trainer ongetwijfeld zoeken in een mix van verbeterpunten: beleving van de wedstrijd, verbetering van de onderlinge coaching en een verbetering van de werking van de machinekamer, het middenveld. Opmerkelijk was het geringe aantal en veel mislukte voorwaartse voortzettingen in het spel.

Alle reden om uit te zien naar de volgende wedstrijd, die ons altijd wel ligt: Koudekerk uit!