VVZwammerdam – Sporting Leiden : 1 – 1

VVZwammerdam heeft een verdiend gelijkspel behaald tegen een favoriet Sporting Leiden. De wedstrijd gaf een prachtig kijkspel te zien.

De jeugd heeft de toekomst

VVZwammerdam opende fel en kreeg in het eerste kwartier 3 kansen. In de 18e minuut was het raak door een doelpunt van Justin Bons uit een penalty: 1-0. Daarna kreeg VVZwammerdam nog 2 mooie kansen op 2-0, maar het lukte net niet. Sporting Leiden kon daar weinig tegenover stellen, maar maakte uit een vrije trap met opvolgende kopbal  in de 42e minuut wel de 1-1.
Na rust was er meer evenwicht in het spel. VVZwammerdam benutte een vrije trap net niet (over) en Emiel Samsom redde 2 keer fantastisch. Met Emiel samen moet als uitblinker in de wedstrijd worden genoemd Rogillio Swaalep die een prachtige wedstrijd als spits speelde. Zonder te scoren, maar een halve kans werd door zijn toedoen een hele en een halve mogelijkheid werd een hele kans. In de slotfase kreeg VVZwammerdam nog de mooiste kans, maar het lukte allemaal net niet.
Bijeen was het een prachtige namiddag bij VVZwammerdam waar de JO-17 een bekerwedstrijd afwerkte en de oudjes een onderlinge wedstrijd speelden (1-1). Meer dan 60 reünisten bezochten de wedstrijd en het gebeuren eromheen, met o.a. Helemaal Top. VVZwammerdam heeft met het 40-plustoernooi vrijdagavond en deze zaterdagmiddag, met optredens van UDI-Dans, de VVZwammerdam- smurfen, Muziekvereniging Dice Musica ’83 en Helemaal Top geweldig ingeluid. Volgende week tegen BSC’68 in Benthuizen, maar eerst nog iedere dag wat anders in onze feest-herfstvakantie-week.