VVZwammerdam – vv Sportief 6-1

Het was zo’n zaterdag dat alle puzzelstukjes samen ook nog eens op de goede plek vielen. Op 12 maart 2020 viel de wereld stil, na een manmoedige poging vorig jaar deze tijd moesten we een maand en vier wedstrijden later vaststellen dat we op het virus geen grip hadden. Dat moet nu ook nog maar blijken, … we wandelen momenteel echter weer richting Uitgang. Maar er was meer, veel meer te zeggen over zaterdag 25 september.

We worstelen met het aantal leden, we hebben echter weer een pupillenteam (een JO09-1) en komende zaterdag start ook een JO07-1 (4 tegen 4). Onze JO09-1 won met 7-2, en daarnaast moest het 1ste, het 2e het 3e en de JO19-1 spelen. Naar de buitenwereld noemen we het ‘kwartetten’. Het is een vorm van ketenregie op donderdagavond om te kijken hoe we de spelers zo verdelen dat alle 4 de elftallen met een representatief team de wei in kunnen en ook dat lukte gisteren. Het 2e won met 1-3 bij Bernardus en het 3e en de JO19-1 speelden hun uitwedstrijden gelijk. Samenwerken helpt echt!

Daarnaast ondersteunden we samen met de toeschouwers de inzamelingsactie van Terry Woudenberg voor de Stichting ALS (een afschuwelijk spierziekte). Het AD was aanwezig, … we gaan er morgen het nodige over in de krant lezen.

UDI-Peuterdans gaf een demonstratie tijdens de rust en we namen na afloop van de wedstrijd afscheid van vier onmisbare vrijwilligers die de bar en ‘hun’ kantine op zaterdag als een zonnetje lieten lopen.

En dan was er nog de wedstrijd tegen Sportief uit Noorden. Vanaf de eerste minuut lag er al veel druk op hun doel, maar Sportief maakte in de 7e minuut fraai en beheerst 0-1. Dat paste even niet in het beeld van de wedstrijd, maar het duurde toch nog tot de 20ste minuut voordat Ruben de Bruin (op 10) de 1-1 kon binnen schieten op een voorzet van Koen Woudenberg en precies weer 20 minuten later maakte Morris van Vliet (linkshalf) 2-1. Vlak voor rust kopte een verdediger van Sportief een voorzet van Koen Woudenberg langs zijn eigen doelman (3-1). Ellen & Terry Woudenberg en de verslaggever van AD stonden precies op de goede plek.

Het lijkt erop dat het stevige doortrainen tijdens de beide lock downs ons sterker heeft gemaakt. We zagen het al tijdens de bekerwedstrijden. Een tegenstander bijna 90 minuten onder druk houden met aantrekkelijk voetbal lukte ook in de tweede helft tegen Sportief. We verslappen niet, de wing-backs zijn letterlijk niet te houden en lukt het een keer niet van rechts of links, dan maar dwars door het midden. Sportief werd net als Pernis volledig suf gespeeld. Maar nu lieten we dat spel ook een keer in een thuiswedstrijd zien. Een prachtige seizoensaftrap waarbij naast de eigen goal van Sportief door vijf verschillende spelers werd gescoord: Ruben, Morris, Reijer, Koen en Justin. Speelde spits Jordi dan niet mee? Ja, zeker, je kunt ook via kaatsen je meerwaarde laten zien.

Komende week naar Alphense Boys (za). Dat wordt een drukbezochte wedstrijd vanuit Damme. Dat is het enige wat we zeker weten. Iedereen dank (ook de uitstekende scheids) voor deze prachtige seizoensstart van de editie 2021/2022. En we krijgen Corona er samen ook onder! De foto’s volgen vanmiddag op onze Facebook-pagina @meerdaneenvereniging.