Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

vv Oegstgeest – VVZwammerdam 0-2

Damme heeft zichzelf een goede dienst bewezen op weg naar de beslissingswedstrijd tegen SEV op 2e Paasdag om 16.00 uur in Zoetermeer. SEV staat na vandaag nr. 1 in de 3e klasse A en VVZwammerdam na de 0-2 overwinning in Oegstgeest op de 5e plaats. De stand is wat onoverzichtelijk want Roodenburg, Koudekerk en Lugdunum hebben van de KNVB puntenaftrek gekregen wegens onregelmatigheden in en rond het veld. Maar daardoor is voor de Groenen de 4e plaats toch weer in het zicht gekomen: we moeten immers nog naar Roodenburg (4e) volgende maand. De kortste weg naar de nacompetitie loopt echter via de twee keer 45 minuten op 2e Paasdag tegen SEV. Daar gaan we voor!

IMG 0852 Kopie
                                           Damme 1 had redenen tot lachen

Zonder erkende sterkhouders als Mark Noorlander, Mitchell Henkes en Thijs Kwakkenbos moest worden aangetreden tegen het hoger geklasseerde vv Oegstgeest. Maar de achterhoede die vorige week tegen LSVV ’70 twee lelijke steken liet vallen bleek een stijle leercurve te hebben. En Reijer Peters op de plek (op 10) van Mitchell Henkes pakte ook helemaal niet verkeerd uit.

De eerste 20 minuten zag het daar eerlijk gezegd helemaal niet naar uit. Oegstgeest jaagde de tegenstander flink op en eigenlijk kwamen we er niet echt aan te pas. Maar het stroeve veld bracht Damme in het zadel. Een verdediger van Oegstgeest verslikte zich, zoals veel spelers in de bal, maar hij had de pech dat linksbuiten Maarten van Riessen daar wel raad mee wist in de 19e minuut (0-1). Spits Toine Kremer schoot een paar minuten later voor een leeg doel naast en had de wedstrijd gelijk al op slot kunnen gooien. En weer paar minuten later kreeg rechtsbuiten Mitchell Bons een dot van een kans. Maar helaas. Het had maar zo 3-0 kunnen staan na een half uur. Oegstgeest liet zich ook niet onbetuigd in het missen van kansen in het laatste kwartier van de 1e helft. Het was keeper Wouter van Valen of zelfs een keer de onderkant van de lat die de gelijkmaker in de weg stond. Met de rust dus 0-1 en het gevoel dat er meer had ingezeten.

Na rust kwam Oegstgeest er echter niet meer aan te pas. Mitchell Bons kreeg weer twee schitterende kansen, maar vond de uitstekende keeper, eerlijk is eerlijk, op zijn weg. Maar tien minuten na rust ronde Toine Kremer bij de eerste paal een voorzet van links door Maarten van Riessen fraai af: de bevrijdende 2e treffer. Sander Schmand schoot in de 63e minuut schitterend in, maar de keeper haalde de bal uit de kruising, een kopbal van aanvoerder Lars Kremer werd van de doellijn gehaald. Reijer Peters schot in de tussentijd ook nog een keer tegen de uitkomende keeper aan. En ook de wissels Thom de Bruin, Jordi de Groot en Thijs Kwakkenbos vielen goed in. Achteraf dus een meer dan terechte overwinning, waarbij Oegstgeest goed weg kwam met 0-2. Nu maar weer hopen dat Sander Schmand, Michell Henkes, Thijs Kwakkenbos en Mark Noorlander maandag aan de bak kunnen en 100% fit zijn. De Technische Staf zal nog wel even goed moeten puzzelen hoe deze mannen weer in te passen, zeker als de tegenstander de achterhoede vandaag onze sterkste linie vond. Verder viel de goed leidende scheidsrechter vooral op omdat hij de wedstrijd zonder gele kaarten wist te beëindigen.

We kijken uit naar maandag, … we hopen jullie daar allemaal te zien. Het zou maar zo kunnen lukken: …… die periodetitel. De ploeg voetbalde en oogde fris en speelde gretig vandaag en dat is mooi zo tegen het eind van het seizoen!

IMG 6235 Kopie
                           Keeper Wouter van Valen brengt redding

IMG 0699 Kopie
                        Maarten van Riessen scoort hier de 0-1 voor Damme