De Rijnstreek – VVZwammerdam: 0 – 4

De tweede bekerwedstrijd uit de reeks van drie bracht VVZwammerdam in Nieuwerbrug bij vv De Rijnstreek. Ook deze wedstrijd werd gewonnen door onze groen-witten zodat de uitwedstrijd tegen en in Nieuwerkerk komende zaterdag 15 september (aanvang 15.00 uur) uitsluitsel moet geven wie doorgaat naar de volgende ronde. Op papier staat Damme er beter voor omdat Nieuwerkerk punten verspeelde tegen SV Aarlanderveen. VVZwammerdam leidt met 6 punten en Nieuwerkerk totaliseert 4 punten.

Over het geheel genomen was VVZwammerdam voortdurend de meerdere van De Rijnstreek. Met goed voetbal ging dat niet altijd gepaard. In de eerste helft werd er maar moeizaam gecombineerd. Een fel De Rijnstreek werd te weinig “omspeeld”. Als regel hielden de combinaties van VVZwammerdam op met twee of drie balcontacten. In het eerste kwartier scoorden gelukkig al Jordi de Groot (uit een rebound) en Thijs Nulle (uit een mooie combinatie met Justin Bons en Tim Kramer). Pas aan het eind van de eerste helft wist VVZwammerdam langduriger balbezit te creëren en vloeiende combinaties op te zetten. De Rijnstreek oogde toen al vermoeid.
Na rust trapte Tim Kramer een rebound uit een corner keihard binnen (50e minuut: 0-3, ‘de keeper zag geen bal’). Wat volgde was een reeks van kansen en mogelijkheden voor VVZwammerdam. De Rijnstreek kwam niet meer van de eigen helft af. Toch bleef VVZwammerdam te onrustig om met nog 4 of 5 doelpunten meer naar huis te gaan. Het bleef bij een prima goal van Jordi de Groot in de 80e minuut (0-4).
Er is nog werk aan de winkel om de periodes van goed spel in de wedstrijden over de volle negentig minuten op de grasmat te leggen. De eerste kans daartoe is volgende week bij een ongetwijfeld ambitieus Nieuwerkerk dat overigens  in de zaterdag 4e klasse competitie zijn weg naar boven snel wil inslaan.