Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Floreant – Zwammerdam: 1 – 5

De derby tussen Floreant en VVZwammerdam was een uur lang een spannend gevecht. Waar de Boskopers slechts een testwedstrijd speelden voor de nacompetitie, kon VVZwammerdam eveneens vrijuit spelen. Dat VVZwammerdam aan het trainen is geslagen om de aanvallende patronen er meer in te brengen was de hele wedstrijd te zien. Veel aanvallen verliepen vloeiend en kwamen tot stand door een goede opbouw vanuit de achterhoede, via een goed schakelend middenveld en beweeglijke spitsen. Alle spelers verdienden deze middag een dikke voldoende.

IMG 5141 Kopie 2
                                               Mitchell Bons in actie

Als er dan toch uitblinkers moeten worden genoemd waren dat alle spelers in de achterste lijn deze keer. Veel goede aanvallen begonnen vanuit de achterste lijn. Jeroen van Dorp zorgde voor een paar assists, Mark van Zoest was onpasseerbaar, Reijer Peters knapte niet alleen verdedigend alles op, maar was ook in de tweede helft aanvallend een kwelgeest voor Floreant. Gerald van Asselt klaarde van rechts  de klus meer dan voortreffelijk en strooide met prachtige wisselpasses. In de 8e minuut reeds kwam er een droomaanval via rechts. Mitchell Bons kon via een dribbel Toine Kremer bereiken, die vervolgens broer Lars vond. Deze koos wijs voor een breedtepassje op Yassine El Mariami die onberispelijk uithaalde; 0-1. Uit het boekje van de donderdagavondtraining, waarbij de linies in elkaar overgingen.

Tot het half uur volgden er nog kansen voor de Dammenaren. Mitchell Henkes, die ook al een voortreffelijke wedstrijd speelde, schoot in de 17e minuut naast.  In de 25e minuut was het Lars Kremer die een voorzet van de kwikzilverrechtsbuiten Mitchell Bons net niet kon raken. Nog een keer was het Mitchell Henkes in de 29e minuut die een solo net niet kon bekronen. Net een minuut later stak Jeroen van Dorp de bal op Yassine die de 0-2 aantekende tegen zijn oude club. Na rust was er even meer evenwicht in de partij. Beide partijen misten een paar kansen. In de 60e minuut maakte VVZwammerdam een einde aan de spanning. Reijer Peters brak door vanuit linksachterpositie en schoot diagonaal raak via de paal: 0-3. In de 64e minuut hielp Floreant VVZwammerdam een handje door een own goal: kopbal over de eigen keeper: 0-4. in de 69e minuut kwam Reijer Peters, overeenkomstig de opdrachten, schitterend door op links en hij vond Toine Kremer die vrij voor het doel stond: 0-5.

In het slotkwartier waren de belangrijkste momenten de wissels van Tijs Kwakkenbos die zijn rentree vierde ten koste van de lichtgeblesseerde Reijer Peters, Nick van den Berg die de leegespeelde marathonman Sander Schmand kwam vervangen, de tegengoal van Floreant in de 77e minuut en een misser in de slotminuut voor open doel van Mitchell Bons. Al bij al een mooie opstekeer voor de laatste wedstrijd van het seizoen tegen WDS op 9 mei. Ook het tweede speelt dan tegen WDS. Het tweede elftal, dat zich vandaag veilig heeft gespeeld door een 0-7 overwinning bij Jodan Boys.