Oegstgeest – VVZwammerdam: 3 – 6

VVZwammerdam heeft zijn tweede driepunter mogen bijschrijven in competitieverband. Voor de de eerste keer gebeurde dat in een uitwedstrijd. Verder is opmerkelijk dat voor de derde keer er in een wedstrijd van VVZwammerdam monsterlijk veel doelpunten werden gescoord in een kort tijdsbestek. Na de grote nederlaag tegen Rohda’76 en de ruime overwinning tegen NSV’46, die beide gestalte kregen in no time, was vandaag vv Oegstgeest het podium waarop spektakel viel te beleven: er vielen er in de laatste 20 minuten acht doelpunten.
20151128 27 VVO VVZ 3 6

Justin Bons scoorde drie keer tegen Oegstgeest

{youtube}ufltQicTKBI{/youtube}

Het openingskwartier van de wedstrijd was voor Oegstgeest. In de 5e, de 10e en 14e minuut kregen de gastheren 3 mooi kansen. Het tweede kwartier kreeg VVZwammerdam evenzoveel kansen (Toine Kremer in de 16e minuut, Reijer Peters in de 21 minuut, Nick v.d. Berg in de 24e minuut). Een doelpunt kon niet uitblijven. Welke verdediging zou als eerst bezwijken? In de 42e minuut Na rust zette VVZwammerdam door: Toine Kremer blokte een bal op het middenveld en vond de snelle Kevin Bergshoeff. Zijn precieze voorzet werd door Justin Bons prima afgewerkt.

Meteen na rust, in de 48e minuut miste Toine Kremer een grote kans. In de 54e minuut miste Reijer Peters, gevolgd door Justin Bons in de 72e minuut. Wie dacht dat het er niet meer van zou komen had het helemaal mis. Vanaf minuut 73 ging het los: 8 doelpunten te gaan. Justin Bons wist een bal te blokken na een spelhervatting van Oegstgeest. Zelf kon hij doorgaan omdat de bal op het stugge kunstgrasveld enigszins bleef haperen. Omspelen van de doelman was een mooi artistiek nummer van onze jongeling: 0-2. Oegstgeest verzette de bakens vervolgens. Met alles of niets werd VVZwammerdam bestookt. Een kans in de 76e minuut werd in de 78e minuut gevolgd door een treffer: 1-2. Het doemscenario van vorig jaar (1-3 verspeeld, het werd toen 3-3) spookte door het hoofd van de talrijk aanwezige Dammenaren. En warempel: In de 83e minuut een miraculeus doelpunt vanaf de achterlijn: 2-2. Amper een minuut later kwam VVZwammerdam weer op voorsprong: Kevin Bergshoeff bediende Toine Kremer, die de 2-3 aantekende. In de 87e minuut speelde de ingevallen Maarten van Riessen Kevin Bergshoeff aan die Justin Bons wist te vinden: 2-4. Tevens een hattrick voor Justin. Twee minuten later (89e minuut) scoorde Kevin Bergshoeff de 2-5. In de 90e minuut werd het nog 3-5. Het slot was weer voor VVZwammerdam. In de 91e minuut vond Maarten van Riessen, op voorzet van de voor zijn broer ingevallen Mitchell Bons, het zijnet. Toch was het Maarten van Riessen die het laatste doelpunt van de middag wist aan te tekenen in de 93e minuut.
Al bij al was het een onderhoudende wedstrijd waarbij voor de heren analytici na afloop veel stof voor nabespreking was na zoveel doelpunten.
{youtube}xkZOxppEKg4{/youtube}