SEV Leidschendam – VVZwammerdam: 2-1

VVZwammerdam liet vanmiddag twee gezichten zien. Over de hele wedstrijd schiepen beide ploegen zich 6 kansen/mogelijkheden, maar SEV trok aan het langste eind. In de eerste helft was de kansenverhouding 1-4 voor VVZwammerdam. Na rust kwam SEV, in het zadel geholpen door VVZwammerdam terug in de wedstrijd en wist binnen 10 minuten in de tweede helft een voorsprong te verwerven die niet meer werd weggegeven

12 Kopie
            Kevin Bergshoeff scoorde de 0-1 voor Damme

SEV begon de wedstrijd met een licht overwicht. VVZwammerdam trok zich iets verder terug dan gebruikelijk. Er werd immers ook uit tegen een kampioenskandidaat gespeeld. Op de helft van de eerste helft vond VVZwammerdam de juiste versnelling. Een overwicht in veldspel en kansen ontstond in die periode. Kevin Bergshoeff verzilverde in de 25e minuut een prima steekpass: 0-1. Er kwamen daarna nog twee mooie kansen om de voorsprong uit te breiden. VVZwammerdam was feller en meer op de winst ingesteld dan SEV. Na rust leek het alsof VVZwammerdam de koppeling letterlijk en figuurlijkhad ingedrukt. De motor kwam niet meer in de versnelling, niet achteruit niet vooruit. De ploeg speelde niet meer als eenheid, weifelend tussen verdedigen van de voorsprong of in de 3e of 4e versnelling op de tegenstander af gaan. SEV daarentegen schakelde bij en het was al na 2 minuten raak. Jeroen van Dorp werd met een maagstoot uitgeschakeld en SEV kon binnenkoppen: 1-1. Het kon nog allemaal goed komen voor VVZwammerdam, maar het vond niet meer het juiste ritme. In de 53e minuut maakte SEV de 2-1. De wissels Nick van den Berg voor de geblessseerde Mitchell Henkes, Mitchell Bons voor de aangeslagen Yassine El Mariami en Maarten van Riessen voor Gerald van Asselt in de slotfase, konden de bakens niet meer verzetten. Beide ploegen kregen nog twee kansen, maar daarmee was het gedaan. Al met al een gemiste kans voor VVZwammerdam om zich in de subtop te vestigen. De angst regeerde teveel in het tweede part van de wedstrijd, niet voor het eerst dit seizoen. Het blijkt daarin nog te moeilijk de eenheid te bewaren en een strijdplan eensgezind tot uitvoering te brengen. Positief is dat ons eerste heeft laten zien gelijkwaardig aan een topteam in de 3e klasse te kunnen spelen gedurende grote delen van de wedstrijd. De trefzekerheid lag deze keer exact op het gemiddelde, 20%.Dit was wel de wedstrijd van dit seizoen met de minste kansen voor VVZwammerdam, vergelijkbaar met de wedstrijd tegen UVS.

Foto’s hieronder met dank aan Rik Driessen van SEV Leidschendam