VVZwammerdam – Woerden: 3 – 1

VVZwammerdam heeft zich stevig op de 2e plaats in 4B gevestigd door een degelijke overwinning tegen directe concurrent Woerden. VVZwammerdam was 20 minuten de veruit bovenliggende partij en scoorde 2 doelpunten. Daarna was Woerden de kansloze tegenpartij die geen vuist, maar wel 1 doelpunt kon maken.

VVZwammerdam startte furieus en was vastbesloten om de directe tegenstander voor plaats 2 in de ranglijst te verslaan. In de 2e minuut was het al raak. Jordi de Groot besloot na een voorzet van Mitchell Bons: 1-0. Nog geen minuut later schoot Jordi bijna de 2-0 binnen. Die kwam er toch in de 18e minuut toen Reijer Peters kon afdrukken na een goede voorzet van Mitchell Bons. In de 21e minuut werd de wedstrijd op slot gezet door een rode kaart voor Woerden. Met 11 tegen 10 speelde Zwammerdam een gewonnen wedstrijd.

Reijer Peters drukt af op een voorzet van Mitchell Bons

Niet door briljant aanvalsspel, maar door sober en doordacht spel. Woerden creëerde zich niet 1 fatsoenlijke kans (wel een lucky goal in de 35e minuut) en VVZwammerdam hield de handrem erop. Tot de 84e minuut toen Koen Woudenberg vanaf rechts voor de verandering geen voorzet af, maar direct binnenschoot: 3-1.

Na afloop van de wedstrijd was er een bijzonder gezellig feest, met Toine Kremer als zanger, in het teken van het winterkampioenschap van de JO19-1 die als vriendenteam een geweldige indruk hebben achtergelaten bij VVZwammerdam. En dat gevoel is wederzijds.