VVZwammerdam – Siveo’60 1-1

Het goede nieuws is dat we ons bijna letterlijk kapot hebben gewerkt en dat we nog steeds 2e staan. Helaas wel weer op vijf punten van sc Woerden. Zij wonnen met 3-1 thuis van het ook altijd lastige Nicolaas Boys. Zowel Damme als Siveo ‘vochten’ om de overwinning met slechts 1 gele kaart. Knap. Het eerste uur van de wedstrijd werd er goed gespeeld, het laatste half uur werd het van beide ploegen steeds slordiger. De wil om te scoren was groter dan het gogme.

De groenen bleven lange tijd georganiseerd spelen, de bal ging van links naar rechts over het veld, de beide buitenspelers werden in stelling gebracht en onze wingbacks deden er niet voor onder. De eerste 20 minuten had Siveo een overwicht en kwam dan ook met 0-1 voor (8e minuut), daarna werd Damme sterker, wat dan ook rond de dertigste minuut leidde tot de 1-1. Een mooi strak schot van aanvoerder Lars Kremer op aangeven van Koen Woudenberg.

In de tweede helft eigenlijk eenzelfde spelbeeld, waarbij Siveo Damme aanvankelijk op de eigen helft terugdrong. Maar de laatste 20-25 minuten was het van beide kanten steeds meer lange halen snel thuis. Waarbij Ruben de Bruin een prima kans kreeg in de 72ste minuut, maar de vuisten vond van de doelman van Siveo. Siveo’60 vuurde aanzienlijk vaker op het doel van Chris van Riessen, maar die schoten waren meestal onzuiver en anders wist Chris er wel raad mee. In toenemende mate werden het lange (onzuivere) ballen. Het mocht allemaal niet baten. Toen de goed leidende scheidsrechter Pille af floot waren er nogal wat spelers van beide elftallen die gelijk gingen zitten op het gras om bij te komen van deze vermakelijke en boeiende slijtageslag. Terecht geen winnaar deze middag, wel jammer dat SC Woerden weer drie punten uitliep.

Laten we even vooruitkijken: tegen wie speelt Woerden nog de komende 7 wedstrijden? En wij?

1. (30 april): Siveo’60 – Woerden en wij bij VEP
  2. (7 mei): Woerden – SCH’44 en wij thuis tegen Kamerik
  3. (10 mei): Bodegraven – Woerden en wij thuis tegen Nicolaas Boys
  4. (14 mei): Woerden – Linschoten en wij bij NSV’46
  5. (21 mei): Zevenhoven  – Woerden en wij thuis tegen Rohda’76
  6. (28 mei): Woerden – VVZwammerdam (!)
  7. (4 juni): Kamerik – Woerden en wij thuis tegen Alphense Boys

Welke selectie van het (hele) linkerrijtje blijft het langst fit? Dat is de vraag!