VVZwammerdam – Siveo : 3 – 0

VVZwammerdam 1 kende een goed weekend. Het belangrijkste: een aantal spelers en mensen uit de begeleiding bracht een stem uit op de Algemene Ledenvergadering op vrijdagavond over de samenwerking van VVZwammerdam in een Multifunctionele Accommodatie. Een stem die bepalend is voor de toekomst van VVZwammerdam en dat gaat verder dan de punten op zaterdag. En die toekomst is beter verzekerd als er een Multifunctionele Accommodatie komt.  Als bijna-bijzaak kwam er op zaterdag een overwinning tegen Siveo’60 uit Zegveld tot stand. Ook een club in een kleine kern die voor zijn toekomst gaat. De 3 – 0 eindstand was enigszins geflatteerd.

VVZwammerdam schiep zich over de hele wedstrijd 7 kansen en scoorde 3 keer. Een ongekend hoge efficiency in de afwerking. Siveo schiep zich 3 kansen en scoorde niet. Daarin zat het hele verschil tussen beide ploegen. In de 9e minuut kwam VVZwammerdam op voorsprong door een prima doelpunt van Justin Bons op voorzet van Kevin Bergshoeff. In de 14e minuut liet VVZwammerdam de Siveo-aanvallers ontsnappen en kwam het goed weg door een redding van Wouter van Valen. Als hoogtepunt van bezoekerszijde kwam Siveo er doorheen in de 29e minuut en Stef Kuijer schoot tegen de paal. Verrassend was de plotse 2 – 0 door een voorzet van Bryan van Delft die werd verzilverd door Sander Schmand in de 44e minuut. Meestal is het omgekeerd en is Bryan de afwerker. Keurig werk.

Na rust kwam eerst Siveo in de 58e minuut aan een kans. Daarna was VVZwammerdam qua kansen de bovenliggende partij, zonder goed te spelen. Het middenveld bestond niet of nauwelijks en alle ballen gingen er (in beide richtingen) over heen als de vliegtuigen de laatste weken boven Zwammerdam. In de 62e minuut raakte Kevin Bergshoeff de paal. In minuut 67 was het weer raak. Bryan van Delft werd gevloerd binnen de 16. Kevin Bergshoeff benutte de strafschop feilloos. In de 73e minuut miste Bryan nog een kans (gekeerd door de keeper). Toine Kremer kon een invalbeurt niet benutten met een goal ondanks kansen in de 82e en 85e minuut. Andere invallers waren Kenny Blanken en Mitchell Bons die de druk op Siveo groot hielden, waardoor de overwinning definitief veilig werd gesteld.

VVZwammerdam heeft een mooie reeks neergezet met 9 punten uit 3 wedstrijden (lang geleden) met doelcijfers 10 – 0 (ook lang geleden). Het perspectief op de 3e periodetitel is nog steeds 100% aanwezig. CVC Reeuwijk verspeelde punten tegen Lugdunum en Schoonhoven is verre van onaantastbaar. Damme go!! A.s. zaterdag speelt de JO19 (voorheen A-1) thuis als introductie voor het Paasweekend dat wordt besloten met een geweldige Familiedag op Paasmaandag. Wij zien u graag terug op ons complex in het Paasweekend!