sv Aarlanderveen – VVZwammerdam 0-2

Lang geleden dat we in Aarlanderveen te gast waren, maar zoals gebruikelijk was de ontvangst hartelijk. En we waren ook best benieuwd naar hun Veld 1: het nieuwe kunstgrasveld met als infill ‘mais’. De vooruitgang is immers niet te stuiten, ook niet in onze 3e Klasse A. Uiteraard met een ‘Pupil van de Week’ die fraai scoorde en ondertussen waren de jongens van het 2e niet te beroerd stemmig zwarte rookbommen af te steken. We speelden immers in ons zwarte UIT-tenue. En ook de wethouder van Sportzaken, de heer Gert-Jan Schotanus kwam even poolshoogte nemen.

Jeroen van Dorp scoort hier de 0-1 voor Damme

Damme had een volledige selectie van 17 spelers, er viel dus wat te kiezen (zie Instagram of Facebook). In de eerste helft met voor Damme wind tegen waren de partijen aardig tegen elkaar opgewassen. Redelijk goed veldspel, maar weinig echte kansen. Beide partijen speelden verzorgd voetbal, maakten weinig fouten en misschien had Zwammerdam zelfs iets meer kansen. Maar Aarlanderveen had de beste kans in de 36ste minuut. Met 0-0 in de rust kon iedereen goed leven.

Na rust met Thom de Bruin voor de geblesseerde Morris van Vliet en met de wind in de rug werd de druk van de nummer 9 op de ranglijst als maar nadrukkelijker. Maar de ons goed bekende doelman Maico du Chatinier gaf vooralsnog geen krimp en ook onze doelman Jaimy Groenen weerde zich in spaarzame uitvallen van Aarlanderveen kranig. Duidelijk was wel dat de verdedigers van Aarlanderveen hun handen vol hadden aan Justin Bons en Koen Woudenberg. Reijer Peters kreeg toch weer last van zijn lies en Nick van den Berg verving hem vanzelfsprekend met verve. In de 66ste minuut gaf Martijn Vink een hard schot op de goal die doelman Du Chatinier nog wel pareerde, maar Jeroen van Dorp was er als de kippen bij om de bal alsnog tegen de touwen te werken. Eindelijk de 0-1, daarna was het van Aarlanderveen vooral reactief-voetbal. Damme viel aan en zo nu en dan kwam SVA toch wel gevaarlijk in de buurt van onze doelman. Justin Bons bleef  regelmatig langs zijn back snellen, maar het duurde tot ver in de blessuretijd voordat Ruben de Bruin de 0-2 afdrukte. Vlak voor tijd kopte aanvoerder Lars Kremer eerst nog even tegen de lat. Eigenlijk voetbal zoals we steeds spelen, maar nu hielden we de nul vast en scoorden maar liefst twee keer.

Zoals vaker gezegd: het blijft een bijzondere afdeling: de nummers 1, 2 en 3 (Koudekerk, Aarlanderveen en Soccer Boys) verloren en de nummers 4 t/m 10 wonnen. De nummers 11 t/m 14 verloren eveneens. Volgende week aan Spoorlaan de wedstrijd tegen koploper vv Koudekerk. Koudekerk staat ook 1ste in de 2e periode en het maakt zo op het oog weinig uit of ze winnen, gelijk spelen of verliezen bij ons. Ze hebben drie punten voorsprong en een doelsaldo van plus 13 en daarmee een straatlengte voorsprong op de drie concurrenten: BSC’68 (plus 4), sv Aarlanderveen (plus 3) en TAVV (plus 1). Dat kan dus niet meer misgaan en wij zullen ons moeten richten op de 3e periode. Het probleem zit niet in ons veldspel, maar in het maken en het voorkomen van doelpunten. Zie hieronder de stand met ingang van dit eerste weekend van maart: