Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Bodegraven – VVZwammerdam: 0 – 1

VVZwammerdam heeft zich dankzij een verdiende overwinning op de tweede plaats genesteld in de 4e klasse B, West 2. Nog meer kleur aan deze mooie zaterdag werd gegeven door de JO19-ploeg die zich tot najaarskampioen heeft weten te kronen, dankzij een 8-0 overwinning tegen Gouda JO19-1. De JO18 won met 6-0 teen FC Zoetermeer, zodat de toekomst van VVZwammerdam helemaal aan de positieve kant van de score bleef.

De wedstrijd van ons 1e elftal uit bij vv Bodegraven zal niet in de boeken gaan als een wedstrijd met veel kansen. In de eerste helft was Bodegraven wel een half uur opgewassen tegen een sterk VVZwammerdam, maar daarna was het gedaan met de rood-zwarten. Liefst 5 situaties voor het Bodegravendoel hadden tot een doelpunt kunnen leiden. Koen Woudenberg en Ruben de Bruin waren de hoofdrolspelers door mooie kansen om zeep te helpen.

Na rust miste eerst Jordi de Groot een reuzenkans, maar werd het daarna een wedstrijd zonder veel kansen en een Bodegraven dat zich ingroef. VVZwammerdam kreeg nog wel sporadisch kansen, maar kopte ook tegen de eigen lat in de 69e minuut. In de 85e minuut miste Bodegraven voor een haast leeg doel. In minuut 87 was het Rookie Martijn Vink die op doel besloot en met hulp van een verdediger verdween de bal in het Bodegraven-doel. Een verdiende, maar gelukkige zege.

Volgende week, 7 december, komt Woerden op bezoek in Zwammerdam. De gasten zijn één van de directe concurrenten voor de 2e plaats. De resultaten van de laatste 4 competitiewedstrijden zonder tegendoelpunt geven wel vertrouwen.