Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

LSVV’70 – VVZwammerdam : 1 – 4

De wedstrijd tegen LSVV’70 ging voor beide ploegen meer om het “genoegen” dan om het resultaat. Dat gold meer voor de Leidse studenten die afscheid namen van enkele clubcoryfeeën. En wat minder voor VVZwammerdam dat een beetje eerherstel zocht voor de zware nederlaag van vorige week die ons de 3e periode kostte.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er al een wedstrijd binnen de Leidse studentenvereniging welke 16 spelers er op de lijst zouden komen en welke namen op de bank of de tribune zouden mogen plaatsnemen. Het compromis was dat de bank tot mini-tribune werd omgebouwd. Vanuit deze logeplaatsen werden diverse memorabele momenten in de wedstrijd luister bijgezet. Zoals bij het neerzijgen van Damse spits spits Toine Kremer (“het is maar Toine”- gezang), gevolgd door hetzelfde respectvolle refrein toen onze Toine met een fenomenale lob in de 34e minuut Damme op 0 – 2 zette. Dat LSVV’70 de wedstrijd met 9 man uiteindelijk beëindigde had te maken met het gebruik maken van het maximum aantal wissels en het van het veld op schouders wegdragen van afscheidnemende spelers. Zo kwam de wedstrijd aan een passend en sfeervol einde.

De wedstrijd zelf begon met een drietal halve kansen voor LSVV’70. In het eerste kwartier kwam VVZwammerdam vervolgens zelf aan drie kansen, waaronder een schot binnenkant paal. In de 23e minuut zelfs drie kansen in 1 aanval. Allemaal mis. Een treffer kon niet uitblijven. In de 32e minuut scoorde Justin Bons dan ook op voorzet van Lars Kremer. Een paar minuten later lobde Toine Kremer op geweldige wijze de doelman en stond het tweede doelpunt genoteerd. Na een fraai schot van LSVV´70 was het in de 41e minuut opnieuw de beurt aan Justin Bons die een voorzet van broer Mitchell mooi afrondde.

Na rust was de wedstrijd meer in evenwicht en kwamen de Leidenaren aan enkele kansen en zelfs een goal in de 62e minuut. Na enkele wissels en een paar kansen benutte Kenny Blanken de laatste grote kans voor VVZwammerdam door een vierde treffer aan te tekenen.

Aan het eind van de competitie tellen we een recordaantal van 41 punten en een aantal goals voor dat alleen door kampioen Lugdunum nipt wordt overtroffen. Dat was voor aanvang van de competitie wel gehoopt, maar niet helemaal verwacht. De 7e positie voelt achteraf als net iets minder dan wat had gekund, maar is wel stevig linkerrijtje. Een mindere periode na de winterstop was er debet aan dat het geen Top 4 werd. De race om de 3e periodetitel daarentegen maakte veel goed. Bij winst thuis tegen SV Nieuwkoop was dat gewoon het geval geweest. De selectie gaat nu nog enige tijd door met trainen in de aanloop naar de zomerstop. In augustus zijn er enige vriendschappelijke wedstrijden gepland. We houden u op de hoogte en danken alle supporters  voor de belangstelling voor deze verslagen.