Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

Damme handhaaft zich in 3e klasse

Volgend seizoen mag VVZwammerdam weer aantreden in de 3e klasse. De mannen werden 10e in de reguliere competitie, maar door de versterkte degradatieregeling kunnen er vijf van de 14 ploegen degraderen. Onze ploeg kwam helaas een punt tekort om zich rechtstreeks te handhaven. Dus moest het team weer twee wedstrijden vol aan de bak, zo vlak voor het zomerreces. Vorige week werd thuis gewonnen met 5-1 van Zwartewaal en vandaag zou v.v. ‘s Gravendeel op neutraal terrein moeten worden verslagen desnoods via strafschoppen.

Het begin van de week stond in het teken van waar gaan we dat doen? In overleg met ‘s Gravendeel kwamen we uit bij CVV Zwervers in Capelle. Ongeveer halverwege. En niet onbelangrijk: we waren daar van harte welkom, mits geen knalvuurwerk en het keurig parkeren van auto’s in de daarvoor bestemde plekken. Dat moest toch kunnen. Verder zijn er nog wat formaliteiten, … wie neemt de ballen mee, wie moet zijn shirts aanpassen als de kleuren teveel op elkaar lijken en met welke tune komen de spelers het veld op? De KNVB had verder bedacht dat we een vrouwelijke scheidsrechter (Manon Plandsoen, 24 jaar) zouden krijgen voor deze finale. Kunnen we verder kort over zijn: foutloos gefloten.

Wij in het groen, v.v. ‘s Gravendeel in het knalrood het veld op; door de luidsprekers klonk ‘The Final Countdown’ (van Europe). De sfeer zat er goed in met hun rode en onze groene rook. Zo gaat dat bij finale’s. Eigenlijk kunnen we gelijk beginnen met de harde cijfers: vv ‘s Gravendeel heeft twee keer op de goal geschoten: de 2e keer was in de 83ste minuut en dat had de gelijkmaker kunnen en moeten zijn. Maar de bal werd over de goal heen geschoten. Damme scoorde in 64ste minuut: een voorzet van linksbuiten Justin Bons werd door de in de spits spelende Ole Jansze via zijn schouder in de goal gewerkt. Voor de rest hadden onze groenen best wel de nodige kansen: Koen Woudenberg kopte in de 18e minuut te slap in en in de 29ste minuut schoot hij naast, in de 36ste minuut kopte Jim van Vliet rakelings over, daarna waren er nog twee kopkansen o.a. van aanvoerder Lars Kremer. Zo hadden we letterlijk een handvol kansen in de eerste helft, maar met de rust was het nog steeds 0-0.

Ook in de 2e helft had het team een optisch veldoverwicht, maar niemand leek in staat de trekker over te halen, totdat Ole de eerste en naar later bleek de enige goal maakte in de 64ste minuut. (1-0). Het overwicht bleef, ook met de wissels (Jordi, Derek en Nick) en we hadden dus ontzettend mazzel dat we in de 83ste minuut niet tegen de gelijkmaker aanliepen.

Al met al hebben nu drie seizoenen achtereen ‘nacompetitie’ gespeeld. Toch is het mede door de sfeer een prachtig toetje van een seizoen. En …. we hebben de laatste wedstrijd van ons 75ste seizoen gewonnen! Een beter voorspel kun je niet hebben voor ons slotfeest op zaterdagavond 29 juni (met DJ Boss, Helemaal Top, Waterproof Shampoo en DJ Promic – You’re my Angel). Laten we dit 75ste seizoen ook mooi samen afsluiten!  Tot over 14 dagen:

• Voorbeschouwing AD-Groene Hart (klik hier)
  • Verslag AD-Groene Hart op maandag (klik hier)
  • Verslag op LeidenAmateurVoetbal: (klik hier)
  • Verslag (zeer volledig) op de website van vv ‘s Gravendeel met foto’s (klik hier)
  • Verslag van Studio Alphen (klik hier)
  • Fotoverslag – ruim 100 foto’s – op Facebook (1e helft) (2e helft)
  • Film beelden van het doelpunt van Ole Jansze (klik hier)