Zevenhoven – Zwammerdam: 0 – 1

VVZwammerdam schrijft drie punten bij en tekent voor de beste seizoensstart in de 3e klasse ooit. VVZwammerdam heeft altijd een beetje moeite met de status van favoriet, dan verkrampt het wat. Deze middag bleek dat duidelijk. Middenveld en aanval hielden zich aan de opstelling en stonden waar ze stonden, maar daar was alles mee gezegd. Te weinig loopacties door buitenspelers en middenveld onder de balvaste spits Bryan van Delft. Geen opkomende backs, grijs voetbal. De wedstrijd had op die manier tot de 88e minuut schriftelijk kunnen worden afgedaan en zou eindigen op 0 – 0. Toch gebeurde dit niet.

Lars
             Lars Kremer bezorgde Damme de 3 punten tegen Zevenhoven

De ingebrachte wissel Sander Schmand inspireerde het laatste kwartier van de wedstrijd het hele team en was betrokken bij diverse dreigende aanvallen in die fase van de wedstrijd. De climax was zodoende de penalty die VVZwammerdam verdiende aan een scrimmage en een handsbal op de lijn. Lars Kremer drukte fantastisch af: 0-1. Tot die tijd en nog tien minuten daarna was voor VVZwammerdam de uitblinker doelman Emiel Samsom (17 jaar). Hij keepte foutloos, zorgde voor goede spelhervattingen en redde spectaculair in de 96e minuut. De wedstrijd kende een eerste helft die werd gedomineerd door VVZwammerdam. Veel balbezit en af en toe een leuk opgezette aanval, maar veel vrijblijvendheid in de voortzetting. Zevenhoven was al blij dat het echec tegen Floreant achter zich kon worden gelaten. Netjes door VVZwammerdam, maar niet genoeg om te winnen. Lars Kremer zette 1 goede loopactie in en dat leidde meteen tot een doelrijpe kans voor hemzelf in de 23e minuut: naast.
In de tweede helft was de wedstrijd meer in evenwicht. Het was dan ook een wonder dat VVZwammerdam aan een treffer kwam. Eerst trof Justin Bons (daarvoor onopvallend) de lat in de 85e minuut. In minuut 87 kwam in een scrimmage de bal op de hand van een Zevenhovenverdediger. Srafschop, benut door Lars. De wedstrijd stond onder zeer kundige begeleiding van de grensrechters, geleid door de uitmuntende jonge scheidsrechter.  De leidsman was duidelijk, geduldig en rechtvaardig en sprak beide aanvoerders aan op hun rol.

VVZwammerdam is co-leider en volgende week komt CVC Reeuwijk op bezoek. Reden om de onterechte puntverliezen in het vorige seizoen tegen het wisselvallige Reeuwijk in dit seizoen in een klap goed te maken.