Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam oefent tegen HPSV: 11-1

VVZwammerdam heeft in een druk bezochte wedstrijd met ruime cijfers (11-1) gewonnen van HPSV. De eenzijdige wedstrijd was een goede oefening in positiespel en een goede instelling tonen. Zonder veel tegendruk kon VVZwammerdam posities uitproberen, acties tot bloei laten komen en veel combinaties maken. Met de rust was het al 5-0.

Mark van Zoest in duel om de bal

Aan de uitslag op zich mag geen betekenis worden gegeven, behalve dat er wel vijf spelers waren die scoorden, wat tekenend was voor het gevarieerde spel dat op de kunstgrasmat werd gelegd. De doelpunten kwamen van  Jordi de Groot 3x, Tim Kramer 3x, Justin Bons 2x, Thomas Engelberts 2x en Reijer Peters 1x. Ook de instelling was prima en geeft hoop op een goed vervolg. Hopelijk kunnen de spelers die later in de voorbereiding aan gaan treden op tijd aanhaken. Voorafgaand aan de wedstrijd werd er een poll gehouden onder 10 trouwe supporters over de verwachte eindklassering van VVZwammerdam in het komende seizoen. Als gemiddelde kwam daaruit een 7e plaats, dus nipt linkerrijtje. Opvallend is dat niemand VVZwammerdam voor de top 4 tipt en er maar 1 is die benauwd is voor nacompetitie voor degradatie. Toevallig of niet dezelfde supporter die vorig seizoen ook die verwachting uitsprak en pas bij de laatste wedstrijd van het seizoen ongelijk kreeg.
Volgende week zaterdag het Dorpsfeest 2018 en die week erop, 1 september, tegen sv Aarlanderveen voor de KNVB-beker. Dat wordt vast erg leuk en zeker geen 11-1.