Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – vv Groeneweg 1-3

VVZwammerdam heeft in zijn tweede bekerwedstrijd een 1-3 nederlaag opgelopen tegen Groeneweg. De kersverse zondag 2e-klasser uit Zevenhuizen had over de hele wedstrijd minder kansen dan VVZwammerdam, maar ging daar effectiever mee om.

Nadat Toine Kremer in de 7e minuut een mooie kans afrondde met een schot over het doel kwam Groeneweg uit het niets op 0-1 uit een betwiste wel-of-niet buitenspelpositie. Scheidsrechter Peter Oskam was resoluut in zijn beslissing. Snel daarna kwam de 0-2 op het bord en was VVZwammerdam op achtervolgen gedwongen.

IMG 5458 Kopie
                                          Mitchell Bons schiet rakelings over

VVZwammerdam behield de rust en het beste van het spel, scoorde bijna via Mitchell Bons en kwam in de 41e minuut via een fabuleus schot van Sander Schmand terug tot 1-2. In de slotminuut van de eerste helft mikte Mitchell Henkes net over.
De tweede helft had VVZwammerdam als verwacht een veldoverwicht, maar wist niet tot scoren te komen ondanks een drietal goede mogelijkheden. Een keer werd de bal wel-of-niet met de hand van de lijn gehaald, een keer was de bal wel-of-niet over de lijn. Het zat VVZwammerdam niet mee. Het dubbeltje-op-zijn-kant viel net de andere kant op want Groeneweg scoorde de 1-3. Al met al een wedstrijd waarin VVZwammerdam ook aan het langste eind had kunnen trekken, maar zichzelf niet beloonde. De talrijk opgekomen supporters hebben in ieder geval bij heerlijk weer genoten van een goede pot voetbal. Iedereen ziet nu uit naar het treffen a.s. zaterdag tegen Rohda’76. Alleen als die wedstrijd wordt gewonnen gaat VVZwammerdam door naar de volgende bekerronde.
NB: Het 2e won gisteravond met 4-7 van Siveo ’60 2 en is in de beker nog ongeslagen.

IMG 5454 Kopie
                               Casper Regtuijt,  maar soms ook in de Kluts
IMG 5467 Kopie
                Hier scoort Sander de 1-2 vlak voor rust en gloorde er hoop!
IMG 5492 Kopie
                           Hier geeft Van Riessen de pijp aan Maarten
IMG 5495 Kopie
                        Inderdaad niet over de lijn
IMG 5505 Kopie
            Hieruit komt de latere handsbal uit voort (zie hierna)
IMG 5507 Kopie
                Het was dus inderdaad wel hands!