Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

RVC’33 – VVZwammerdam 1-1

Een wedstrijd tegen 2e klasser RVC’33 van oud-trainer Jack Harmsen in Reeuwijk-dorp op een mooie – na ook een prachtige rit – locatie en met een fantastische kantine. De KNVB had na een inhaalweekend afgelopen week, deze week een vrij weekend ingepland. En dan gaan je leuke dingen doen en niet voetballen. Van de week verscheen er nog een rapport over de ontwikkelingen in het jeugdvoetbal: bindingsangst. Onderaan dit verslag een link naar het rapport van NOC*NSF over dit fenomeen.

We hadden een brede selectie – de opstellingen van de eerste en tweede helft staan o.a. op onze Instagram – waarbij de trainer Erwin van der Zee, door de omstandigheden gedwongen wat kon experimenteren: breekijzer Ole Jansze in de spits vanaf de 1ste minuut. De eerste helft werd zoals gebruikelijk dominant gespeeld waarbij door Koen Woudenberg weer menig voorzet werd gegeven. Maar ook Ole werd niet bereikt. In de eerste 10 minuten waren onze spitsen actief uit de startblokken gekomen en de doelman van RVC had het dan ook best druk, maar echt levensgevaarlijk was het allemaal niet. Wij hadden Jaimy Groenen voor de 2e keer in het doel staan en hij voerde zijn werk soeverein en klemvast uit. De  systematiek met de wing-backs zit er nog steeds goed in. Maar RVC was natuurlijk een gewaarschuwd ‘man’, … maar desondanks liep dat goed. Maar was ook dit keer niet beslissend. De tegenstander heeft er echter wel handen vol werk aan, … en Martijn en Reijer lijken eindeloos te kunnen blijven gaan. In de 25ste minuut was gevaarlijkste aanval toch voor RVC, maar de bal werd net over gekopt. Na ruim een half uur stond Koen oog in oog met de doelman van RVC, we rekenden al op de 0-1, maar de doelman pareerde de bal uitstekend en ook in twee aanleg kreeg Koen de bal er niet in. Ook nu gingen bijna alle voorzetten richting Ole of net achterlangs of voorlangs (40ste minuut via Justin Bons), maar nooit een lekker intikkertje en als Ole de knikker wel voor de voeten kreeg had de doelman een adequaat antwoord. Ook de broers De Bruin duwden wel mee naar voren, … maar dus een stevige 0-0 met de rust.

Na de thee letterlijk een ander Damme. Na een paar minuten kregen we een strafschop tegen vanwege ‘hands’, doelman Jaimy raakte de bal nog wel, maar desalniettemin 1-0 voor de mannen van Jack. Een tweede helft met Nick, Gerald, Chris Moors, Rick, Derek en Jordi in de basis. Reserve-doelman Chris van Riessen sloot later aan, nadat het 3e gewonnen had met 1-5 bij Be Fair. We dachten nog even aan een strafschop toen Rick bijna letterlijk onder de zoden werd gelopen rond de 70ste minuut. Maar het was niet eens een vrije trap volgens de scheids. Het beeld van de wedstrijd veranderde niet echt, maar echt gevaarlijk werden de beide ploegen niet in het strafschopgebied. Dat wil zeggen … tot de laatste 10 minuten (in de praktijk de laatste 15 minuten) en inderdaad in de 93ste minuut maakte Koen Woudenberg vanaf links de gelijkmaker met mooi diagonaal schot. Overigens kreeg RVC ook wel wat kansjes, maar het bleef tegen de mannen van Jack een brave 1-1, waar iedereen begrijpelijkerwijs wel mee kon leven.

In de kantine was en bleef het gezellig.