VVZwammerdam te sterk voor Koudekerk: 5-2

VVZwammerdam liet zich vanmiddag niet uit het veld slaan door een vroege treffer van Koudekerk die onfortuinlijk tot stand kwam. Na nog een schot tegen de paal, uitstekend gepareerd door doelman Wouter van Valen, was het de beurt aan VVZwammerdam dat nog voor rust uitliep naar 3-1.

1
                      Mitchell Henkes scoorde vandaag de 3-1 voor Damme

De tweede helft werd gewonnen door VVZwammerdam met 2-1 zodat aan het eind 5-2 kon worden genoteerd. Daardoor stijgt VVZwammerdam naar de gedeelde derde plaats op de ranglijst en is nog steeds ongeslagen. In de hele wedstrijd schiep VVZwammerdam zich 13 kansen en scoorde vijf keer. Het rendement was daarmee het dubbele van de vorige week, dus daar is winst geboekt. Of er winst is geboekt met vrije trappen rond de 16 meter kon vandaag niet worden vastgesteld, want VVZwammerdam stond meer binnen de 16 dan dat het werd opgehouden vlak daarbuiten.

In de 10e minuut scoorde Koudekerk in een fase dat de gasten een licht overwicht hadden. Tien minuten later trof Koudekerk de paal, via de handpalmen van de Damse doelman. Daarna was het met Koudekerk, in ieder geval tot de rust afgelopen. Maarten van Riessen scoorde in de 23e minuut de 1-1. Hierna kreeg VVZwammerdam tot de rust 7 kansen, tegen nog 1 voor Koudekerk. VVZwammerdam scoorde uit die kansen 2 keer: Maarten van Riessen de 2-1 in de 35e minuut en een paar minuten voor affluiten Mitchell Henkes de 3-1.

pupilvdweek2 Kopie
  Pupil van de week Mike Captein hier op de foto met Lars Kremer en de scheids

Na rust zette Koudekerk aan voor een offensief. Al in de 2e minuut moest de Damse keeper goed ingrijpen om een treffer te voorkomen. Bij de aandrang van Koudekerk bleven de voorwaartsen van VVZwammerdam hun werk goed doen, zodat de druk binnen de perken bleef. Door het offensief van de gasten ontstonden er mogelijkheden voor de thuisploeg. De eerste grote kans werd meteen verzilverd door Toine Kremer die een struikelende verdediger achter zich kon laten. Mitchell Bons verscheen nog alleen voor de keeper, voor Mark Noorlander met een kiene kopbal voor 5-1 zorgde. Maarten van Riessen verscheen nog twee keer alleen voor de keeper. Tussen de bedrijven door maakte een uitgeblust Koudekerk nog 5-2, goed voor de statistieken.

VVZwammerdam heeft deze wedstrijd laten zien de stijgende lijn te pakken te hebben. Een periode van een half uur overmeestering van de tegenstander werd geflankeerd door een uur degelijk teamspel, waarbij iedereen voor iedereen ging.

2
                              Maarten van Riessen scoort hier de 1-1

3
  Rene Verburg dolt 2 tegenstanders onder het toeziend oog van Gerald van Asselt