NSV’46 – VVZwammerdam: 0-5

VVZwammerdam heeft de vriendschappelijke wedstrijd tegen 4e klasser NSV’46 uit Noorden met winst afgesloten. De overwinning op het snelle en uitstekend bespeelbare kunstgras kreeg pas gestalte in het laatste kwart van de wedstrijd toen VVZwammerdam gebruik ging maken van de ruimtes die de vermoeide spelers uit Noorden lieten vallen. Tot dat moment had NSV’46 het betere veldspel. Door goed midddenveldspel van NSV en goede onderlinge coaching kwam VVZwammerdam een uur lang geen enkel moment in het spel. Door het middenveld beter te benutten in het slot van de wedstrijd kwamen er meer uitgespeelde kansen. Bovendien maakte VVZwammerdam nu de kansen wel af (70%), waar het normaal veel te weinig scoort gezien de kansen. Doelpuntenmakers: Maarten van Riessen, Yassine El Mariami (2x), Sander Schmand en Mitchell Bons. De bal is rond.