WDS-Damme: 3-2

VVZwammerdam heeft zichzelf geen goede dienst bewezen met een verliespartij uit tegen WDS. Overigens weet niemand zich een uitwedstrijd tegen WDS te herinneren die Zwammerdam heeft gewonnen. Tegen een zwaar gehavend WDS kwam VVZwammerdam de eerste helft zeer pover voor de dag. Enig houvast voor de komende weken gaf het spel in de tweede helft.

20150927 18 WDS VVZ 3-2 Kopie Kopie

In 20 minuten was de wedstrijd al beslist. WDS scoorde 3 doelpunten: in de 5e, 22e en 26e minuut was het raak. Alle doelpunten vielen op identieke wijze. Balverlies voorin, geen omschakeling, alle ruimte voor WDS om een lange pass te versturen, verdedigers die te ver van hun man stonden te verdedigen.Het gebrek van druk op de bal werd niet gecompenseerd wanneer Zwammerdam in balbezit was. Er werden geen ruimtes gecreëerd, er waren geen looplijnen te zien en de onderlinge coaching afwezig.
Toch gaf de tegentreffer van Maarten van Riessen in de 34e minuut een beetje hoop. Er was nog tijd genoeg.

En het had nog anders af kunnen lopen want Kevin Ruiter kreeg na rust, in de 50e minuut, een kans voor open doel, maar hij schoot naast. Nog wranger was het dat Maarten van Riessen in de 62e minuut een penalty miste. Vervolgens mikte Maarten van Riessen wel raak in de 66e minuut. Er was nog een half uur om het wankelende WDS af te troeven. Maar telkens stond er nog wel een verdediger of een doelman in de weg.De tweede helft was van Zwammerdamkant wel vol overtuiging. Duels werden eindelijk ook eens gewonnen. Jammer dat Zwammerdam, zoals al vaker is gebeurd, te laat aan de wedstrijd begint. Het is aan de groep zelf om daar verandering in aan te brengen.