Lucky Damme wint met 1-2 van BSC’68

Naast ‘Lucky Ajax’ hebben we ook nu ‘Lucky Damme’. In de 96e minuut, volgens de scheidsrechter, scoorde Reijer Peters de verlossende 1-2 op een moment dat iedereen zich al verzoend leek te hebben met een gelijkspel. Tot de 70ste minuut stevende VZwammerdam af op een reguliere overwinning, de ploeg stond met 0-1 voor en het was wachten op de 0-2. Maar een balletje kan raar rollen.

IMG 0176 Kopie
                                 B-Reijer-Jaap Peters scoort hier de 1-2 voor Damme

In de 1e helft leken de mannen van Rob de Lange de lessen van de wedstrijd tegen DWO en de oefenwedstrijd tegen Floreant afgelopen dinsdag wel te hebben geleerd. De voorhoede en het middenveld zaten nu wel bovenop de bal als de tegenstander die in bezit had. Er werd fanatiek met zijn allen gejaagd en BSC’68 kreeg nauwelijks kansen en kon er zelden uit komen. De Groenen hadden in de 3e minuut al een mooie kans toen linksbuiten Reijer Peters langs zijn tegenstander snelde, … maar de aansluiting was voorin helaas nog niet gearriveerd en dat gebeurde vaker in deze wedstrijd. Damme combineerde vlot en creëerde meerdere kansen o.a. met afstandsschoten van Mitchell Henkes en Reijer. Na ruim een half uur scoorde laatste man Mark Noorlander met een knappe kopbal door een goed genomen indirecte vrije trap van aanvoerder Lars Kremer. De talrijke toeschouwers uit Zwammerdam op de fraaie tribune gingen er maar eens goed voor zitten. De ploeg zat immers goed in de wedstrijd, maar het lukte toch niet om de Benthuizenaren definitief op de knieën te krijgen voor rust.

Ongetwijfeld dacht de ploeg in de 2e helft die afstand wel te kunnen nemen, maar ook toen lukte het niet en onze mannen begonnen duidelijk minder en minder te draaien. In de 70ste minuut knalde Mitchel Henkes nog gevaarlijk op de goal van de thuisploeg, maar in de daarin opvolgende tegenaanval maakte BSC’68 niet ten onrechte de 1-1. Door het inbrengen van Mitchell Bons kreeg de ploeg aan beide kanten van het veld een ‘echte’ vleugelspits en zo zou de overwinning alsnog kunnen worden afgedwongen. Maar vervolgens liep Jeroen van Dorp tegen een rode kaart op omdat hij een doorgebroken speler neermaaide. Terecht rood, …. vanuit ons perspectief een zogenaamde nuttige overtreding. De wedstrijd moest meerdere malen onderbroken worden voor langdurige blessurebehandelingen. Achterin vielen er steeds vaker gaten en de achterhoede wankelde maar hield manmoedig stand onder aanvoering van keeper Wouter van Valen. Het werd echt billenknijpen toen ook Lars nog eens een doorgebroken speler hinderlijk op de voeten liep. Hierin zag de scheidsrechter gelukkig slechts geel. Met het inbrengen van pinchhitter Niels Koolwijk maakten de trainersstaf wel duidelijk dat ze, ondanks de tien man, met drie punten naar huis wilde. En het gebeurde zowaar …. heel ver in de blessuretijd hadden Mitchell Bons en Reijer gewisseld van positie. Reijer-Jaap kreeg op rechts de bal, legde drie man in de luren en passeerde de keeper van BSC’68 in de korte hoek met een schot vlak langs de paal. Alles wat Damme was explodeerde. Voetbal is emotie, … geldt zeker ook voor de verslaggever van vandaag.

Een teamprestatie … met speciale dank aan Jeroen. Volgende week is er geen competitieprogramma. Op zaterdag 5 april mogen we thuis tegen DoCoS.

Opstelling: Wouter van Valen , Gerald van Asselt, Jeroen van Dorp, Mark Noorlander, Thijs Kwakkenbos, Sander Schmand, Lars Kremer, Mitchell Henkes, Maarten van Riessen (Niels Koolwijk), Toine Kremer (Mitchell Bons) en Reijer Peters.

IMG 0165 Kopie

Keeper Wouter van Valen brengt redding

IMG 0033 Kopie
                          Mark Noorlander scoort hier de 0-1 voor Damme