Roodenburg – VVZwammerdam: 0-0

Een van de laatste kansen voor Roodenburg om aan degradatie te ontsnappen was die tegen VVZwammerdam, dat een plaats in de middenmoot bezet. LV Roodenburg liet over de hele wedstrijd zien zich met huid en haar te verzetten tegen het opdoemend lot. Voor elke meter werd gestreden met alles wat men in huis had. VVZwammerdam had daar in zoverre moeite mee dat opbouwend, in de sfeer van scheppen van kansen, weinig tot stand werd gebracht. Het middenveld was niet geraffineerd genoeg en de voorhoede liet zich met uitzondering van Kevin Bergshoeff letterlijk alle ballen afpakken. Nog minder werd er weggegeven door VVZwammerdam zodat een 0-0 een logische einduitslag was.

Lees ook het verslag op de website LeidenAmateurVoetbal (klik hier)

20150321 17 Roodenburg VVZwammerdam 0 0

In het eerste kwartier schiep VVZwammerdam zich meteen een drietal kleine kansen die alle werden gemist. Direct was duidelijk dat hier niet een doorsnee scheidsrechter aan de slag was, maar eentje die over een uitstekend beoordelings- en inlevingsvermogen beschikte. Dat is ook wel nodig op 3e klas niveau, wat vanmiddag matig was. Teveel geduw en getrap  wat soms met de mantel der liefde door een doorsnee scheids wordt bedekt, werd vanmiddag door de scheids eens een keer op passende wijze bestraft. Niet iedereen kon begrip opbrengen voor de beslissingen op kleine overtredingen, maar de scheidsrechter stond daar helemaal boven en verdient volgens uw verslaggever een 9 als rapportcijfer. In de 30e minuut kwam er een grote kans voor VVZwammerdam: Kevin Bergshoeff, uitstekend weggestuurd door keeper Wouter van Valen, kwam alleen voor de keeper en schoot bovenop hem.

Na rust tapte Roodenburg uit een ander vaatje, zette een tandje bij. Het was nu VVZwammerdam dat achteruit moest. Geen behoorlijke aanval kwam meer tot stand door de groenwitten. Roodenburg schiep zich geen echte kansen, maar won wel alle duels op het middenveld zodat de dreiging er voortdurend was. In het laatste kwart van de wedstrijd trok VVZwammerdam het initiatief weer naar zich toe en schiep het zich nog kleine kansen. Een schot van Mitchell Bons in de kruising werd uitstekend gepareerd door de Roodenburg-doelman. De slotbeoordeling was: onze keeper een 9, de achterhoede: 7,5, het middenveld een 5,5, en  de voorhoede een 5,0.  In het middenveld en de voorhoede werd te weinig gecreeerd en met een sterke achterhoede blijft het dan logischerwijs 0-0.