VVZwammerdam 1 – LSVV’70 1 4-2

Het spelletje spelen tegen LSVV’70 is altijd bijzonder. Waar wij zo serieus als maar mogelijk de wedstrijd benaderen, doen zij dat op de meest ontspannen en vaak ook ludieke manier. Er wordt vooraf getwitterd over enorme aantallen toeschouwers (1.200) die meekomen naar het pittoreske Zwammerdam. Vooraf lijkt in het team niet veel meer samenhang te zitten dan dat ze in rode shirts spelen.

20140920 04  VVZ-LSVV
              Pupil vd week Mees de Jong in actie

Als we het veld betreden doen ze dat als ons 6e. Niet in een keurig rijtje, maar als je helemaal zelf je veters gestrikt hebt loop je het veld op. De spelers hebben fancy namen als Huismus, Flipover, Dwaasdorp en Veehof, maar ze weten nog wel precies de naam van onze pupil van de week van het vorig seizoen en wij weten natuurlijk nog dat ze ons afgelopen seizoen zes punten afhandig wisten te maken. Onze pupil van deze week, Mees de Jong wist dit keer hun keeper te verschalken door hem tussen de benen door te spelen, … hij droomt er vannacht nog van. Dank Thomas!!

In de beginfase was het slechts heel kort aftasten waarbij VVZwammerdam al naar 5 minuten een 1-0 voorsprong nam door een heerlijke aktie van Kevin Bergshoeff, zijn moeder was er ook, met een schuiver waar keeper Waasdorp van LSVV’70 even geen antwoord op had. Daarna leken de teams gelijkwaardig aan elkaar, maar na ruim een half uur voetbalde Maarten van Riessen zich schitterend vrij en pegelde de bal alweer langs de keeper uit Leiden. Stond Thomas Waasdorp nu te ver voor zijn goal of was het schot van Maarten nu zo geweldig? De beste stuurlui kwamen er niet uit. We hebben er wel een mooie foto van.

20140920 05  VVZ-LSVV
In de laatste tien minuten voor rust gaf LSVV erg veel kansen weg door onsamenhangend spel, maar de Groenen konden er niet van profiteren en zo werd de wedstrijd niet in het slot gegooid voor de rust.

Een kwartier na rust gebeurde dat alsnog. Voor een voorzet van Maarten van Riessen kwam aanvoerder Lars Kremer een teen te kort, maar ‘uit het niets’ kwam Mitchell Bons inlopen bij de 2e paal peerde de bal in het net. Daarna een prachtige eenakter ‘het verongelijkte mannetje’ door de grensrechter. Een kwartier voor tijd kegelde Toine Kremer namens zijn broer de bal bijna dwars door het net op een pass door het midden van invaller Nick van den Berg. Met vier-nul leek LSVV rijp voor de slacht.

20140920 06  VVZ-LSVV
Maar de studenten roken kennelijk het bier en lieten tijdens de laatste 10 minuten toch even zien hoe ze volgende week de eerste drie punten gaan pakken tegen Roodenburg. We kregen er nog maar zo even twee om de oren en werd het 4-2 (net als het 2e tegen TAVV). Nu maar hopen dat die twee goals ons niet nekken (doelsaldo) aan het eind van het seizoen. Inmiddels staat de ploeg op de 4e plaats op doelsaldo! Volgende week met zijn allen naar CVC in Reeuwijk! En tussendoor gaan we nog een gesprekje voeren over ‘ons bier’! Luister nog even wat trainer Rob de Lange ervan denkt: klik hier

20140920 OnsBIer